حمایت آمریکا از شدیدترین کمپین بمباران تاریخ

8:57 - 23 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۲۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمایت آمریکا از شدیدترین کمپین بمباران تاریخ
دولت آمریکا با حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی، فاجعه‎ای بی‌سابقه‌ را در غزه ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان – میدل‎ایست مانیتور در گزارشی با اشاره به حمایت‎های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه، می‎گوید که جو بایدن، به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا، مسئول کشتار و جنایات جمعی در غزه است؛ بیش از ۲۴ هزار نفر در ۳ ماه به شهادت رسیده، بیش از ۶۰ هزار نفر مجروح و ۸ هزار نفر دیگر مفقود هستند و حدود دو سوم این افراد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

برنامه جهانی غذا می‎گوید که ۷۰ درصد از جمعیت غزه در گرسنگی هستند و نیمی از زیرساخت‌های فیزیکی، مسکن، بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها بمباران و به آوار تبدیل شده‌اند.

بایدن حکم کشتار این انسان‌های بی‎گناه را امضا کرده است؛ سران رژیم صهیونیستی آشکارا مجازات دسته‌جمعی را ترویج می‌کنند و بدون هیچ تردیدی بی‌رحمانه به بیمارستان‌ها، مدارس و تأسیسات سازمان ملل در غزه حمله می‌کنند، فاضلاب تصفیه‎نشده و ازدحام بیش از حد، با حمایت کامل کاخ سفید در واشنگتن منجر به گسترش سریع بیماری می‌شود.

بروز این جنایت‌ها به این معناست که بایدن همراه با رژیم صهیونیستی و نتانیاهو، به عنوان دوست بایدن و یک جنایت‎کار جنگی در حال ادامه جنایت‌های خود هستند.

شدیدترین کمپین بمباران تاریخ

آمریکا از نظر دیپلماتیک، سیاسی و اخلاقی منزوی است؛ حمایت بایدن از شدیدترین کمپین بمباران تاریخ نه‌تنها به حقوق بشر مربوط می‌شود، بلکه معمولا از آن به‌عنوان سلاحی برای زورگیری از سایر کشور‌ها استفاده می‌شود و برخلاف کنوانسیون ژنو یک تلاش برای نسل‌کشی و پاکسازی قومی است.

آفریقای جنوبی پرونده‌ای را در دیوان بین‌المللی دادگستری تشکیل داده و رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم کرده است؛ آمریکا نه‌تنها شریک جرم است، بلکه رژیم صهیونیستی بدون کمک آن‌ها نمی‌تواند در زمان واقعی دست به نسل‌کشی بزند.

جنایت علیه بشریت

جنایت علیه بشریت شامل گرسنگی و قحطی جمعی است، محرومیت از آب، سوخت، برق، تجهیزات پزشکی و غذا به ۲.۳ میلیون فلسطینی ساکن در اردوگاه‌ها، محله‌ها، زندان یا هر چیز دیگری که آن‌ها ترجیح می‌دهند، نه‌تنها یک جنایت جنگی است، بلکه نمونه‌های نسل‌کشی تشدید شده است که صراحتا به وسیله مقررات ممنوع شده است.

چهارمین کنوانسیون ژنو در مورد اشغال متخاصم؛ رژیم صهیونیستی به‌عنوان رژیم اشغالگر از هیچ حق دفاع مشروع در برابر مردم اشغال شده برخوردار نیست و وظیفه فراگیر حفاظت از مردم غیرنظامی تحت هر شرایطی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی بیش از ۳ ماه است که مردم غزه را از غذا و آب محروم کرده است، سیاستی که از سوی مقام‎های بلندپایه این رژیم تشویق یا تأیید شده است و هدف از گرسنگی دادن غیرنظامیان را به‌عنوان روشی برای جنگ منعکس می‌کند

سران جهان باید علیه این جنایت جنگی نفرت انگیز که اثرات مخربی بر جمعیت غزه دارد، صحبت و برای متوقف کردن این روند اقدام کنند.

پشتیبانی گسترده بایدن از رژیم صهیونیستی

در ماه دسامبر ۲۰۲۳، تایمز آو اسرائیل نوشت که ۲۴۵ هواپیمای ترابری و ۲۰ کشتی آمریکایی بیش از ۱۰ هزار تن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی تحویل داده‌اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ، حدود ۲.۸ میلیارد دلار خرید اضافی از آمریکا تسلیحات و تجهیزات نظامی انجام داده است.

طبق گزارش بلومبرگ، آمریکا ۲ هزار موشک هلفایر هدایت لیزری قابل پرتاب از بالگرد‌های آپاچی و همچنین مجموعه‌ای از خمپاره‌ها و مهمات دیگر، از جمله ۳۶ هزار گلوله مهمات توپ ۳۰ میلیمتری، هزار و ۸۰۰ مورد از بمب‌های سنگرشکن و دستکم ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه دید در شب ارسال کرده است.

حدود ۹۲ درصد از صنعت تسلیحات رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا تأمین مالی یا از سوی این کشور تحویل داده می‌شود.

این سلاح‌ها برای کشتن آوارگان فلسطینی از جمله زنان و کودکان به شکلی بی‌سابقه استفاده می‌شود، اما این همه ماجرا نیست؛ منابع دیگر اشاره می‌کنند که رژیم صهیونیستی از گلوله‌های ۱۵۵ و خمپاره‌های ۱۲۰ میلیمتری برای حمله به لبنان و غزه با فسفر سفید استفاده می‌کند.

دولت آمریکا همچنین کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی برای تسریع یک جنگ نسل‌کشی آرام علیه فلسطینیان ارائه کرده است.

علاوه بر این، دستکم ۱۵ کشتی نیروی دریایی آمریکا در منطقه، نظارت هوایی، هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی بر فراز غزه، اسکادران‌های جنگنده و هزاران نیرو برای ارائه قدرت نظامی آمریکا در حمایت از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و به‌عنوان یک عامل بازدارنده وجود دارد.

میراث بایدن برای غزه

آمریکا نمی‌تواند از آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل در حمله ناعادلانه به مردم غزه، کرانه باختری و قدس شرقی حمایت کند.

در واقع جنگی در کار نیست و هیچ دفاع شخصی وجود ندارد. یکی از ارتش‌های جهان با استفاده از استراتژی نابودی زمین سوخته، اقدام به نسل‌کشی می‌کند و هیچ جنگ واقعی در حال وقوع نیست.

حدود ۳۰۰ هزار سرباز در مقابل یک گروه کوچک حضور دارند و این را نمی‌توان به عنوان یک جنگ توصیف کرد؛ بزرگترین جابجایی اجباری در تاریخ با آوارگی بیش از ۲ میلیون نفر یا بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت غزه، در کوتاه‌ترین بازه زمانی در حال روی‎دادن است و این فاجعه‌ای است که سوابق دولت آمریکا را برای مورخان آینده برجای می‌گذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *