۳ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار رفع تصرف و به زمین‌های کشاورزی الحاق شد

10:18 - 18 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۵۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار رفع تصرف و به زمین‌های کشاورزی الحاق شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر ضرورت اجرای به موقع احکام قضایی به‌ویژه درباره منابع طبیعی و اراضی گفت: از تغییر کاربری ۳ هکتار از اراضی گرمسار جلوگیری شده و این محدوده به بافت کشاورزی این شهر اضافه شد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی گفت: قانون‌گذار حفظ کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و همچنین تداوم و بهره‌وری با تغییر کاربری آن اراضی در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها را جز در موارد ضروری ممنوع دانسته است.

وی افزود: در همین راستا کلیه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌ها که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار جرم حتی مجازات حبس برای مجرم در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری سمنان با اشاره به تکلیف مورد مطالبه از مسئولان قضایی استان گفت: با ورود قانونی دستگاه قضایی شهرستان گرمسار، تعداد ۱۲ مورد از بنا‌های غیرمجاز در اجرای حکم ماده ۳ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی تخریب و ۵ مورد دیگر از تغییر کاربری‌های غیر قانونی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ این قانون انجام و ۳ هکتار اراضی به بافت کشاورزی این شهرستان اضافه شد.

عبدالهی گفت: دادگستری استان سمنان موظف به ورود قانونی و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی و رونق چرخه کشاورزی است و با هدف حفظ حقوق عامه، حمایت از بخش کشاورزی را ادامه می‌دهد و از سوءاستفاده‌های غیرقانونی جلوگیری و برخورد به‌هنگام و قاطع را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *