ارتفاع بارش‌ها به ۸۶ میلیمتر رسید/ رشد ۴۵۶ درصدی بارش در حوضه فلات مرکزی + جدول

4:00 - 22 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۳۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
میزان بارش در حوضه های آبریز نسبت به سال گذشته با رشد ۲۱۳ درصدی همراه بود به طوریکه ارتفاع بارش‌ها به ۸۶ میلیمتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آخرین آمار منتشره از وضعیت بارش در حوضه‌های آبریز نشان می‌دهد که ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌های اصلی از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ آذرماه به ۸۶.۱ میلیمتر رسیده است.

در این بین میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۴۹.۵ میلیمتر) معادل ۷۳.۹ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۲۷.۵ میلیمتر) معادل ۲۱۳.۱ درصد افزایش داشته است.

حجم بارش‌ها نیز از اول مهر ماه تا ۲۰ آذرماه سال جاری معادل ۱۴۱.۸۹۵ میلیارد مترمکعب گزارش شده است.

لازم به ذکر است که میزان بارش در حوضه آبریز دریای خزر در سال آبی جاری تاکنون ۱۴۸.۸ میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته با افزایش ۳۰.۴ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۲۳ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها ۱۶۵.۱ میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته با ۳۳.۴ میلیمتر بارش با رشد ۳۹۴ درصدی روبرو بود و نسبت به دراز مدت ۵۰ ساله افزایش ۱۲۹ درصدی داشته است.

در این بین حوضه آبریز دریاچه ارومیه در مدت ذکر شده شاهد ۱۱۸.۳ میلیمتر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته این حوضه آبریز با رشد ۶۱.۲ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۴۵.۲ درصدی داشته است.

میزان بارش در حوضه فلات مرکزی ایران با ۴۵۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۴۱.۲ میلیمتر بوده است و در دراز مدت ۵۰ ساله رشد ۵۶.۱ درصدی داشته است.لازم به ذکر است که بارش‌ها در حوضه مرزی شرق نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.

گفتنی است در حوضه آبی قره‌قوم تاکنون ۵۸.۴ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که ۲۷.۵ میلیمتر بوده با رشد ۲۱۳ درصدی و در دراز مدت با رشد ۷۳.۹ درصدی روبرو بوده است.

ارتفاع بارش‌ها به ۸۶ میلیمتر رسید/ رشد ۴۵۶ درصدی بارش در حوضه فلات مرکزی + جدول



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *