طرح رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان غزه به کنگو؛ هشدارها درباره کوچاندن فلسطینی‎ها

14:47 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۷۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طرح رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان غزه به کنگو؛ هشدارها درباره کوچاندن فلسطینی‎ها
یک گزارش فاش می‎کند که مقام‎های رژیم صهیونیستی مذاکراتی مخفیانه‌ را با کنگو و چند کشور دیگر درباره پذیرش آوارگان غزه انجام داده‌اند.

خبرگزاری میزان - پایگاه عبری‎زبان «زمان اسرائیل» در گزارشی فاش کرده که مقام‎های رژیم صهیونیستی مذاکراتی مخفیانه‌ را با کشور آفریقایی کنگو و چند کشور دیگر درباره پذیرش احتمالی آوارگان غزه انجام داده‌اند.

یک منبع ارشد در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، مدعی شده که کنگو مایل به پذیرش مهاجران خواهد بود و ما در حال مذاکره با دیگران هستیم.

گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز طی اظهاراتی در کنست مدعی شده است: در پایان جنگ هیچ مقام شهری وجود ندارد، جمعیت غیرنظامی کاملا به کمک‌های بشردوستانه وابسته خواهند بود، هیچ کاری وجود نخواهد داشت و ۶۰ درصد از زمین‌های کشاورزی غزه به مناطق حائل امنیتی تبدیل خواهد شد.

این مقام صهیونیست ادعا کرد: مشکل غزه تنها مشکل ما نیست؛ جهان باید از مهاجرت بشردوستانه حمایت کند، زیرا این تنها راه حلی است که من می‌دانم.

در همین حال واشنگتن به‎تازگی بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر، وزیران کابینه رژیم صهیونیستی را به دلیل حمایت از اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه هدف انتقاد قرار داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، می‎گوید: این لفاظی تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه است.

همچنین به‎تازگی کنفرانسی در کنست رژیم صهیونیستی برگزار شد که آغازگر لابی جدیدی موسوم به «پیروزی اسرائیل» بود.

به گزارش رسانه صهیونیستی، در بحث‌های داخلی، گاملیل نقشه نوار غزه را پس از جنگ ارائه می‌دهد که در آن ساکنان باقیمانده از هر طرف بسته می‌شوند، رژیم صهیونیستی روابط خود را با غزه قطع می‌کند و مرز‌های امنیتی خود را فراتر از شناسایی گسترش می‌دهد و «محور فیلادلفیا» (این طرح شامل ایجاد مانعی در محور فیلادلفیا با حمایت مالی آمریکا با هدف ادعایی جلوگیری از قاچاق بین رفح در سمت فلسطین و سمت مصر است) را کنترل و تحمیل می‌کند.

به ادعای وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، «نوار غزه نباید در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار بگیرد و ساکنان غزه نیز نباید در این نوار باقی بمانند، چراکه آن‌ها در معرض آموزش مداوم و نفرت اسرائیل هستند و بنابراین فقط منتظر فرصت بعدی برای حمله و یک قتل عام در جوامع داخل اسرائیل خواهند بود.»

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شده که مهاجرت داوطلبانه بهترین و واقعی‌ترین طرح برای فردای جنگ است.

پیشتر نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست لیکود اعلام کرده بود که برای «مهاجرت داوطلبانه» ساکنان غزه به کشورهای دیگر تلاش می‎کند.

«زمان اسرائیل» دریافته است که کشور اصلی که در حال حاضر مذاکرات محرمانه با آن برای پذیرش هزاران مهاجر از غزه در حال انجام است، کنگو است.

مقام‎های صهیونیست در حالی از کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه با عناوین ادعایی مانند «مهاجرت داوطلبانه» صحبت می‌کنند که ساکنان نوار غزه، مقام‎ها و گروه‌های فلسطینی مخالفت شدید خود را با هرگونه برنامه برای کوچاندن اجباری اعلام کرده‌اند.

برنامه کوچاندن اجباری ساکنان غزه علاوه بر این با مخالفت کشورهای مختلف و حتی متحدان رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *