در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

14:51 - 12 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۵۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند
مسئولان قضایی کشور در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان_ مسئولان قضایی کشور در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند.

رسیدگی به مشکلات ۱۱۰ نفر از مراجعان به دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س)
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۶:۳۹

سید علی ملک‌حسینی در جلسه ملاقات مردمی که به مناسبت آغاز هفته مقاومت و سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، ضمن دیدار چهره به چهره با ۱۱۰ نفر از مراجعان، به مشکلات و درخواست‌های آنان رسیدگی کرد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

گفتنی است این دیدار‌ها بنا به تاکید و دستور ریاست قوه قضاییه انجام و دستور اعطای مرخصی نسبت به واجدین شرایط به مناسبت این ایام توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

آزادی۳۳ زندانی و ملاقات با ۱۶۰ مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی استان خوزستان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۶:۳۸

علی دهقانی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضاییه در سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با برنامه‌ریزی انجام شده و با حضور اعضای شورای قضائی استان با ۱۶۰ نفر از مراجعه‌کنندگان دیدار و مشکلات آنان بررسی شد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همچنین با پایش زندانیان در سطح استان ۳۳ زندانی واجد شرایط نیز شناسایی شد که از طریق ستاد دیه استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.  

وی افزود: در سراسر استان نیز برنامه‌های مشابهی با حضور روسای دادگستری و دادستان‌ها برگزار شد.

مسئولان قضایی دادگستری استان ایلام در سالروز شهادت سردار سلیمانی به درخواست قضایی ۸۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۶:۰۹

در راستای اجرا دستور رئیس قوه فقضاییه مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم در سالروز شهادت سردار سلیمانی، عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام ومعاونان قضایی استان به درخواست قضایی ۸۰ نفر از مراجعان در دیدار مردمی رسیدگی کردند.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

عمران علی محمدی گفت:بر اساس اهداف سند تحول قضایی در خصوص تسهیل دسترسی و ارتباط مستقیم مردم با مسئولین قضایی و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضا در جهت ایجاد رضایت و اعتماد عمومی تمام ایام هفته پذیرای مراجعین بوده و روز دوشنبه به طورکامل به دیدار با مردم اختصاص داده شده است.

در این دیدار رئیس کل دادگستری ایلام و معاونان قضایی درخواست‌های ۸۰ نفر از مراجعین درخصوص تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، درخواست‌های زندانیان در زمینه اعطای مرخصی، معرفی به کمیسیون عفو و بخشودگی، تخفیف و تعلیق مجازات و سایر ارفاقات قانونی، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ و تقاضای ارشاد و معاضدت قضایی پس از استماع و بررسی هریک از درخواست‌ها به منظور پیگیری و رفع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کردند.

گفتنی است در این دیدار‌های مردمی نماینده‌هایی از مرکز وکلای دادگستری در استان جهت مشاوره حقوقی به مراجعین حضور دارند.

دادستان تهران در سالگرد شهادت شهید سلیمانی به مشکلات ۱۲۵ نفر رسیدگی کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۶:۰۸

در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه و به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دادستان تهران در برنامه ملاقات مردمی ویژه سالروز شهادت سردار دل‌ها به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۲۵ نفر از شهروندان رسیدگی و دستور اقدامات و پیگیری‌های قضایی لازم را صادر کرد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

علی صالحی، به اتفاق جمعی از معاونان دادستانی تهران، در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ با حضور در برنامه ویژه ملاقات مردمی، ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان و استماع اظهارات آنان، به درخواست‌ها و مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی و دستورات لازم برای پیگیری پرونده‌ها را صادر کرد.

در این برنامه دادستان تهران به معاونان خود دستورات ویژه‌ای جهت پیگیری درخواست‌های مردمی تا حصول نتیجه نهایی از مراجع ذی ربط صادر کرد.

همچنین مقرر شد معاونین وی نتیجه پیگیری را در اسرع وقت به دادستانی گزارش کنند.

مشکلات قضایی ۵۰۰ نفر از مردم سمنان در سال روز میلاد حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی رسیدگی شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۶:۰۱

محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در راستای جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر برپایی ملاقات مردمی در ایام پیش روی، به مسئولان قضایی سراسر استان دستور داده شد، گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم را باحضور در مساجد یا اماکن پرتردد پیگیری و انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ملاقات مردمی در شهرستان سمنان افزود: به همین منظور از روز گذشته در سراسر استان سمنان برنامه ملاقات مردمی به همت مسئولان قضایی در حال انجام است و صبح امروز به مدت ۲ ساعت در شهرستان سمنان گفت‌وگوی چهره به چهره با ۱۰۰ مراجعه کننده توسط اینجانب و با همراهی مسئولان قضایی مرکز استان در طبقه همکف دادگستری اتفاق افتاد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در حوزه‌های قضایی نیز مسئولان قضایی با ۴۰۰ مراجعه کننده گفت‌وگوی بدون واسطه انجام دادند و در مجموع تاکنون به مشکلات ۵۰۰ نفر رسیدگی و دستورات قانونی لازم صادر شد.

وی اظهار کرد: برنامه ملاقات مردمی و ارتباط بدون واسطه مسئولان قضایی با مردم از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان سمنان به شمار می‌آید و همانند سنوات گذشته سعی می‌شود خدمت نتیجه بخش به مراجعین ارائه شود.

عبدالهی در خاتمه گفت: برنامه دیدار‌های عمومی در این روز‌ها در سراسر استان سمنان ادامه دارد و حتی ملاقات با زندانیان در دستور کار دادگستری کل استان سمنان است و نتایج اثر بخش حاصله منتشر خواهد شد.

 

دیدار‌های مردمی رئیس‌کل و معاونین دادگستری خراسان رضوی؛ به مشکلات ۲۰۰ نفر رسیدگی شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۰:۰۰

در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه و به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، مسئولان قضایی استان خراسان رضوی به مشکلات ۲۰۰ نفر رسیدگی کردند.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

در این دیدار‌ها مسئولان قضایی درخواست‌های مطرح شده را بررسی و دستورات لازم را صادر کردند.

همزمان با مشهد، دیدار‌های مردمی با حضور روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها در سراسر استان برگزار شد.

رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات قضایی ۳۱۸ نفر از شهروندان در ملاقات مردمی رئیس کل و مسئولان دادگستری کل استان تهران
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۷:۵۱

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه ۱۴ نفر از معاونان و مسئولان قضایی دادگستری استان، همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ در سی و پنجمین برنامه ملاقات مردمی دادگستری استان تهران، به‌منظور ارتباط مستقیم و موثر با اقشار جامعه حضور یافت.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

در این نشست رئیس کل دادگستری به همراه هیئت قضایی متشکل از قائم مقام، معاونین قضایی، معاونین رئیس کل محاکم و دادستان تهران در جهت «تکریم عینی و عملی مراجعان» و «ارائه خدمت شایسته» به مراجعان، ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان و استماع اظهارات آنان، به درخواست‌ها و مشکلات ۳۱۸ نفر از شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را برای پیگیری مسائل مطروحه صادر کردند.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازات، تسریع در اجرای احکام صادره و درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابند الکترونیکی برای زندانیان اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران بود.

مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران در جریان سی و پنجمین برنامه ملاقات مردمی، با تعدادی از زندانیان نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان، دستورات لازم را در جهت رفع آن‌ها صادر کردند.

مسئولان قضایی استان فارس به مشکلات ۱۵۸ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۷:۳۰

میز خدمت مسئولان قضایی شیراز و در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان و رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز برگزار شد.

در این دیدار‌ها که در سه حوزه مدیریت ارشد قضایی استان، دادسرای مرکز استان و دادگاه‌های شیراز انجام شد؛ در مجموع ۱۵۸ نفر از مراجعان با مسئولان قضایی دیدار و گفتگو و مشکلات خود در پرونده‌های قضایی را مطرح کردند.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند
 
رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این دیدارعمومی با گرامی داشت یاد و خاطره سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همه هم رزمان ایشان در جبهه مقاومت گفت: خصوصیت ویژه حاج قاسم روحیه مردمی ایشان بود و همین امر نیز باعث ماندگاری این شهید والامقام در اذهان و دل‌های مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه زیستن در میان مردم و خدمت برای آنان بزرگترین موهبتی است که هر مسئول می‌تواند از دوران مسئولیت خود به یادگار داشته باشد گفت: اگر داعیه دوستداری حاج قاسم و پیروی از مکتب وی را داریم باید به سیاق ایشان در عمل مردمی باشیم و خود را برای خدمت به مردم خالص کنیم.

وی مجموعه قضایی را یکی از بهترین سنگر‌های خدمت به مردم خواند و خاطر نشان کرد: دادگستری فارس با محور قرار دادن اهداف سند تحول و تعالی قوه قضاییه موضوع مردمی سازی قوه قضاییه را با جدیت دنبال می‌کند که بخشی از فرایند مردمی سازی حضور در میان مردم و اقشار گوناگون و شنیدن خواسته‌ها و درخواست‌های حقوقی آنان است که امروز نیز به بهانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و به یاد تأکیدات ایشان در تکریم و احترام به مردم به صورت همزمان در دادسرای شیراز توسط دادستان مرکز استان و در دادگاه‌های شیراز با محوریت رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب دیدار‌های برگزار شد و در مجموع ۱۵۸ نفر از مراجعان فرصت طرح خواسته خود و دیدار چهره به چهره با مسئولان قضایی را یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تعداد مراجعان امروز به دادگاه‌های شیراز را ۶۰ نفر، دادسرای شیراز را ۴۳ نفر و تعداد مراجعان به حوزه ریاست دادگستری استان را ۵۵ نفر خواند و خاطر نشان کرد: به صورت همزمان با روسا و دادستان‌های ۴۹ حوزه قضایی استان نیز پذیرای مراجعان عمومی و بررسی تقاضا‌های قضایی آنان بودند.

وی سازوکار حوزه ریاست دادگستری استان فارس در بررسی نتایج و دستورات صادره در ملاقات‌های چهره به چهره را نمایان کننده جدیت دادگستری برای رفع مشکلات مراجعان ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: در بخشی از پیگیری ها، حساسیت و جدیت همکاران در پیگیری دستورات صادره نیز مورد سنجش و بررسی مدیریتی قرار می‌گیرد.

مسئولان قضایی استان گیلان به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات ۲۰۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۶:۴۵

در راستانی اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی استان گیلان با مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات مراجعان رسیدگی کردند.

در این ملاقات مردمی با تعداد ۲۰۰ نفر از شهروندان گیلانی دیدار و ضمن استماع مشکلات و در خواست‌هایشان، دستورات مقتضی در جهت رفع مشکلات مطرح شده در چارچوب قوانین صادر شد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

تسریع در رسیدگی، اعمال ماده ۴۷۷، تسریع در اجرای احکام، اعطاء مرخصی به زندانیان و تقاضای عفو و بخشودگی در محدوده مقررات قانونی را می‌توان از اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با مسئولان قضائی دادگستری استان گیلان برشمرد.

 

مشکلات قضایی ۲۸۴ نفر از شهروندان کرمانی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی رسیدگی شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۶:۱۴

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در راستای دستور رئیس قوه قضاییه یک روز قبل از چهارمین سالگرد سپهبد حاج قاسم سلیمانی ملاقات‌های مردمی روسا و دادستان‌های شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این دیدار رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم و تلاش جهت ایجاد صلح و سازش و آزادسازی زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

وی افزود:در روز جاری ۳۰ نفر از شهروندان کرمانی ضمن حضور در دادگستری استان با بنده و معاونین قضایی دادگستری استان دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد:هم‌زمان نیز ملاقات ۴۰ نفر از شهروندان کرمانی با دادستان و معاونان وی در مجتمع قضایی ۲۲ بهمن کرمان برگزار شد.

وی به برگزاری ملاقات‌های مردمی در حوزه‌های قضایی سراسر استان اشاره کرد و افزود: در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها روسا و دادستان‌های سراسر استان به درخواست‌های ۲۱۴ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات قضایی لازم صادر کردند.

مسئولان قضایی استان کرمانشاه به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات ۱۰۹ نفر رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۶:۱۲

در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه و در سالروز شهادت شهید سلیمانی مسئولان قضایی استان کرمانشاه به مشکلات  ۱۰۹ از مراجعان رسیدگی در مسجد امیرالمومنین شهرک دولت آباد رسیدگی کردند.

شهرام کرمی در حاشیه ملاقات مردمی با ۱۰۹ نفر از مردم در مسجد امیرالمومنین دولت آباد کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بنا به تأکید ریاست قوه قضاییه و در راستای سند تحول قضایی مبنی بر دیدار بی واسطه و رودررو با مردم و حضور مؤثر در مساجد و محلات، در دیداری صمیمی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم شهرک دولت آباد رسیدگی و دستورات لازم جهت پیگیری آن‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: ارتباط بی واسطه مردم با مقامات قضایی با هدف رفع مشکلات آنان، اقناع و اطمینان مردم را نیز در پی دارد و از سوی دیگر این اقدام، گام مهمی در جلوگیری از اطاله دادرسی و رسیدگی دقیق به پرونده‌ها است.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

کرمی افزود: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات مطروحه قابل حل و فصل توسط خود مردم هستند، لذا از همه می‌خواهیم با کمک به دستگاه قضایی از طریق مدیریت اختلافات از تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم باید از انجام معاملات و عقود مشکوک و شبهه دار خودداری و حتی المقدور از نظرات کارشناسان و مشاوران حقوقی استفاده کنند.

کرمی در پایان تصریح کرد: برخی مطالبات و درخواست‌های مردم که قابلیت اجرا و رسیدگی داشتند در این مکان رسیدگی و آن‌هایی که نیازمند بررسی کامل و جامع بودند به مرجع مربوطه ارجاع داده شد.

مسئولان قضایی استان خراسان شمالی در سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات ۶۹ نفر رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۵:۲۹

در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه و در سالروز شهادت شهید سلیمانی، تعداد ۶۹ نفر از مراجعین، مسائل و مشکلات قضایی خود را با مسئولان قضایی استان خراسان شمالی در میان گذاشتند که حسب مورد پس از ارائه راهنمایی‌ها و ارشادات لازم، دستور‌های مقتضی صادر شد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، انتقاد به نحوه رسیدگی‌های قضایی، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی و همچنین امور مربوط به زندانیان را به ترتیب از جمله مهمترین موضوعات مطروحه در این دیدار‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/

مسئولان قضایی آذربایجان شرقی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی به ۱۱۳ پرونده قضایی رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۵:۰۲

موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌ شرقی در دیدار مردمی که در سالن بدری دادگستری مرکز استان برگزار شد به همراه جمعی از معاونان قضایی خود به ۱۱۳ پرونده قضایی رسیدگی کرد.

گفتنی است این دیدار‌ها در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضاییه و به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری به همراه معاونین قضایی، رئیس دادگاه‌های تجدیدنظر و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی در این دیدار‌ها ضمن استماع مسائل و مشکلات مطروحه توسط مراجعان، دستورات لازم را با رعایت استقلال قضات برای حل مشکلات آنان صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی به مشکلات ۷۴ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۵:۰۱

 در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در آستانه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با ۷۴ از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود در محل حوزه ریاست اداره کل دادگستری استان کردستان حضور پیدا کردند به صورت چهره به چهره ملاقات کرد و درخواست‌های آن ها را مورد بررسی قرار داد همچنین دستورات لازم را در این خصوص به حوزه‌های قضایی تحت تصدی خود صادر کرد.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

گفتنی است که ملاقات‌های مردمی رئیس کل دادگستری استان کردستان با مردم هر هفته روز‌های سه شنبه در محل حوزه ریاست برگزار می‌شود و مردم استان می‌توانند با رزرو نوبت، در این ملاقات شرکت کرده و پیگیر مشکلات حقوقی و قضایی خود هستند.

مسئولان قضایی دادگستری استان مازندران در سالروز شهادت سردار سلیمانی به درخواست ۹۸ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۴:۵۳

در راستای اجرا دستور رئیس قوه فقضاییه مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم در سالروز شهادت سردار سلیمانی، مسئولان قضایی استان مازندران به درخواست قضایی ۹۸ نفر از مراجعان در دیدار مردمی رسیدگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در حاشیه ملاقات مردمی این هفته افزود: مردم، ولی نعمت ماهستند و خدمت به مردم مایه افتخار است.

وی افزود: در راستای عمل به سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و نظارت‌های لازم و شایسته به امور قضایی یک روز از هر هفته به صورت ویژه ملاقات مردمی شهروندان برگزار می‌شود.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر ضرورت رسیدگی دلسوزانه و توام با دقت پرونده‌های قضایی افزود: در این هفته درخواست قضایی ۹۸ نفر از مراجعان بررسی و دستورات لازم صادر شد

 ملاقات چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان مازندران که با حضور معاون قضایی حجت الاسلام والمسلمین موسوی، سید ناصر احمدی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی برگزار شد؛ پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان تصمیماتی اتخاذ شد.

دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی با بیش از ۱۸۰ نفر به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۴:۵۰

 در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی وی روز سه شنبه ۱۲ دی ماه با ۱۸۰ نفر از مراجعین به دستگاه قضایی استان به مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها شهیدحاج قاسم سلیمانی دیدار کردند.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی وی با بیش از ۱۸۰ نفر از متقاضیان به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن بررسی درخواست‌های آنان در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

حل و رفع مشکل هزار و ۲۵۰ نفر از مراجعان در دیدار مردمی مدیران قضایی استان البرز در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۴:۴۷

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه دیدار مردمی روز جاری با اشاره به مباحث طرح شده توسط رئیس قوه قضاییه در نشست روز گذشته «شورای عالی قوه قضاییه» گفت: در این نشست رئیس دستگاه قضا به کلیه مقامات و مسئولان قضایی به ویژه رؤسای کل دادگستری استان‌ها دستور داد تا همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دیداری عمومی را با مردم و مراجعان به دادگستری‌ها و مراکز قضایی برگزار کنند و در جریان آن دیدار، در چارچوب موازین و مقدورات قانونی، با نگاه رفع مشکل و کمک به مردم نسبت به رفع مسائل قضایی و حقوقی مردم همت گمارند.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: بر این اساس بلافاصله پس از پایان جلسه شورای عالی قوه قضائیه، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در مرکز استان و کلیه حوزه‌های قضایی دادگستری کل استان البرز انجام شد تا کلیه مدیران قضایی استان روز سه‌شنبه را به دیدار ویژه با مردم و مراجعه کنندگان اختصاص دهند و شهروندان بتوانند بدون محدودیت و به صورت مستقیم با مدیران ملاقات داشته باشند.

وی با اعلام اینکه بدین منظور و در آستانه سالروز شهادت «سردار دل‌ها»، شهید حاج قاسم سلیمانی که به عنوان الگوی نیروی انقلابی، جهادی، متعهد و مومن است، اطلاع‌رسانی لازم در استان البرز توسط مجموعه مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان البرز با همکاری خوب رسانه‌های استان البرز انجام و این دیدار‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت پس از دستور رئیس قوه قضاییه در کلیه حوزه‌های قضایی استان البرز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در روز جاری دیدار‌های متمرکز و برنامه‌ریزی شده در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونان وی، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کرج و معاونان وی و رئیس شورای حل اختلاف استان البرز و معاونان شورای حل اختلاف استان و در کلیه حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان البرز با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این حوزه‌ها برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز متذکر شد: در دیدار‌های انجام شده در روز جاری که تا زمان مراجعه مردم ادامه خواهد داشت تاکنون به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۲۵۰ نفر از مراجعه کنندگان در کلیه حوزه‌های قضایی استان رسیدگی شده است و بر اساس سازوکار اندیشیده شده مراجعان می‌توانند از دادگستری کل استان آخرین وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.

مسئولان قضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند

وی عمده درخواست‌های مطروحه را مربوط به درخواست تسریع در رسیدگی و صدور رای، تسریع در اظهارنظر‌های کارشناسی، اعمال نهاد‌های ارفاقی و مجازات‌های جایگزین، درخواست مرخصی زندانیان، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مباحث مرتبط با پرونده‌های مختلف حقوقی و کیفری از جمله پرونده‌های کثیرالشاکی، پرونده‌های ملکی و اختلافات خانوادگی، اعسار و تقسیم محکومیت‌های مالی و رد مال و دقت در رسیدگی‌ها و درخواست آزادی زندانیان بیان کرد و گفت: در این دیدار دستورات لازم از سوی مسئولان قضایی استان با نگاه رفع مشکل و کمک به مردم و مراجعان صادر شد و در کنار این درخواست‌ها، ارشادات و راهنمایی‌هایی قضایی و حقوقی لازم به برخی از مراجعان که از دانش حقوقی تخصصی و متناسب بهره‌مند نبودند، ارائه شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان متذکر شد: از سال گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای توسعه و افزایش دیدار‌های مردمی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اندیشیده شده است که با پیگیری‌های و تلاش‌های مدیران قضایی استان البرز، از ابتدای سال جاری تاکنون به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۳۲۱۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی شده است.

در حال تکمیل...

 


برچسب ها: ملاقات مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *