سرقت اموال فلسطینیان؛ اقدامی فراتر از کشتار و آوارگی اجباری در غزه

8:55 - 12 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۴۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرقت اموال فلسطینیان؛ اقدامی فراتر از کشتار و آوارگی اجباری در غزه
نظامیان رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی در نوار غزه، اموال و دارایی ساکنان این منطقه را سرقت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی سربازان خود را در نوار غزه نه‌تنها برای کشتن، بلکه برای شرکت در فعالیت‌های غیراخلاقی مانند سرقت اموال و غارت در جریان یورش به خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی رها کرده است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) در گزارشی نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست در سرقت عمدی دارایی‌ها و پول غیرنظامیان فلسطینی از جمله رایانه‌، طلا و مقادیر زیادی پول نقد مشارکت داشته‌اند، گزارش داده است.

 

سرقت نظام‌مند اموال و دارایی فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست

 

ارتش رژیم صهیونیستی از ماه اکتبر تاکنون عملیات نظامی خود را در نوار غزه آغاز کرده است؛ این عملیات شامل یورش به منازل، هجوم به مناطق مسکونی و اجرای کمپین‌های دستگیری خودسرانه علیه غیرنظامیان بوده است.

جنایتی فراتر از کشتار و آوارگی اجباری در غزه

براساس شواهد، جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی فراتر از بازداشت‌های خودسرانه، ناپدید شدن اجباری و کشتارهای میدانی است؛ آن‌ها همچنین شامل تخریب عمدی اموال، سرقت اموال شخصی و غارت و سوزاندن خانه‌ها می‌شوند که همه بخشی از یک استراتژی استراتژی نظام‌مند است که براساس مجازات جمعی مردم فلسطین است.

 

سرقت نظام‌مند اموال و دارایی فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست

 

برآورد‌ها نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی ممکن است دارایی‌های ارزشمندی به ارزش ده‌ها میلیون دلار را غارت کرده باشد، علاوه بر آن اموال شخصی غیرنظامیان فلسطینی را نیز به سرقت برده است.

روایت‌هایی از سرقت منازل ساکنان غزه

ثابت سلیم، شهروند ۴۰ ساله فلسطینی، می‎گوید که او و دو پسرش از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهر غزه بازداشت شدند.

به گفته وی، نظامیان صهیونیست همه دارایی آنها را سرقت کرده بودند، از طلا و پول نقدی که در دست آنها بود تا موارد دیگر.

 

سرقت نظام‌مند اموال و دارایی فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست

 

سلیم، می‎گوید که دو روز پیش به تنهایی آزاد شده بود در حالی که سرنوشت پسرانش مشخص نیست.

ساکن نوار غزه، گفت: مقدار زیادی پول سربازان صهیونیست از خانه من سرقت کردند، به علاوه همین مقدار طلا از همسرم به سرقت بردند.

زنی به نام ام‌محمد غربیه که در محله الشجاعیه غزه زندگی می‌کند، می‎گوید: نیرو‌های نظامی صهیونیست جواهرات او را پس از حمله خشونت‌آمیز به خانواده او در اوایل ماه دسامبر به زور گرفتند. همسر و پسر بزرگش نیز در جریان این یورش دستگیر شدند.

 

سرقت نظام‌مند اموال و دارایی فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست

 

حسین الطنانی، یکی دیگر از ساکنان محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه، گفت از اینکه متوجه شده خانه آن‌ها از سوی نظامیان صهیونیست پس از فرار به مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل دهدف قرار گرفته و سرقت شده، شگفت زده شدند.

نظامیان صهیونیست از خانه آنها یک رایانه و مقادیر زیادی پول نقد به سرقت بردند، در حالی که آشفتگی زیادی ایجاد کردند.

شهادت‌های جمع‌آوری‌شده، گزارش‌های واحد موسوم به «جمع‌آوری اطلاعات و غنایم فنی» اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را تأیید می‌کند که از سوی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در ۱۵ دسامبر منتشر شد.

 

سرقت نظام‌مند اموال و دارایی فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی مبالغی را «توقیف» کرده است؛ مقدار پول ذکر شده احتمالا تنها بخش کوچکی از سرقت‌های گزارش نشده از سوی نظامیان صهیونیست است.

همزمان، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست جواهرات را در یک فروشگاه پس از سرقت از یک خانه در نوار غزه، می‌فروشند.

سربازان صهیونیست نیز ویدئو‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد خرابکاری عمدی آن‌ها در خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه یا نوشتن شعار‌های نژادپرستانه صهیونیستی بر دیوارها، علاوه بر مصادره و سرقت پول و دارایی فلسطینیان در جریان است.

 

سرقت نظام‌مند اموال و دارایی فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست

 

عالیه النجار، ۳۴ ساله، تایید کرد که در یکی از ویدئو‌های منتشر شده از سوی نظامیان صهیونیست، مقداری از جواهرات خود را که قبلا با وسایل مادرش نگه داشته بود، شناسایی کرده است. از جمله مواردی که النجار در این ویدئو دید، دستبندی بود که خریداری کرده بود.

به گفته وی، در ویدیو منتشر شده از سوی نظامیان صهیونیست، یک سرباز صهیونیست دستبند او را به نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از سربازان صهیونست در ویدیو دیگری ظاهر می‌شود که یک گردنبند را نشان می‌دهد و می‌گوید که آن را سرقت کرده است.

نهادهای حقوق بشری خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی جامع و بی‌طرفانه در مورد تجاوزهای گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه و درباره سرقت نظام‌مند دارایی آن‌ها از سوی نظامیان صهیونیست شدند.

جامعه بین‌المللی اقدامات فوری برای اطمینان از اینکه نظامیان صهیونیست از نظر قانونی پاسخگو می‌شوند، اتخاذ کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *