رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: برگزاری نشست‌های قضایی علمی در افزایش استحکام آراء صادره کمک کننده است

15:22 - 11 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۳۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: برگزاری نشست‌های قضایی علمی در افزایش استحکام آراء صادره کمک کننده است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی آموزش‌های قضایی ضمن خدمت، برگزاری نشست‌های قضایی علمی و تخصصی را برای حل مشکل نقض و افزایش میزان استحکام آراء صادره بسیار کمک کننده دانست.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه بررسی علل نقض آراء با تبریک ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) گفت: بحث اتقان آراء یکی از مسائل بسیار مهم در احقاق حق و اجرای عدالت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: بحث اتقان آراء در تمامی مراحل دادرسی به نوعی جاری و ساری است و قوت و استحکام رای صادره نهایی مربوطه به همه مراحل و مراجع رسیدگی کننده است. 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: نظارت‌های مختلف پیش بینی شده برای افزایش اتقان آراء حائز اهمیت هستند و می‌توانند برای رشد و ارتقای کیفی آراء قضایی صادره از شعب مختلف کمک کنند.

عتباتی تاکید کرد: باید شعبی که آرای آن‌ها بیشتر مورد نقض محاکم تجدید نظر قرار می‌گیرند شناسایی و نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم را معمول کرد.

وی اضافه کرد: آموزش‌های قضایی ضمن خدمت، برگزاری نشست‌های قضایی علمی و تخصصی برای حل مشکل نقض آراء و افزایش میزان استحکام آراء صادره بسیار کمک کننده هستند.

رئیس کل دادگستری استان بررسی و نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را درباره نحوه تنظیم دادخواست‌ها و شکوائیه‌ها و رعایت مسائل شکلی آیین دادرسی در طرح دعاوی را موثر در اتقان آراء دانست و کار گروهی نسبت به بررسی برخی موضوعات مبتلا به تعیین تا در این مورد بررسی‌های دقیق انجام و نتایج را جهت اتخاذ تصمیمات بعدی اعلام کنند.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *