مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی معرفی شد

9:28 - 21 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۱۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی حکمی از سوی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قدرت حاجی پور به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی منصوب شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی که با حضور معاونین و مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری استان و برخی مدیران و مقامات استانی برگزار شد، طی حکمی از سوی تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قدرت حاجی پور به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی منصوب شد.

سیدمحمد هاشمی مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مسئولیت در نظام‌های دینی که در جهت انجام خواسته‌های مردم بر عهده گرفته می‌شود گفت: به طوری که در کلام ائمه اطهار (ع) آمده خواسته‌های مردم بر مسئول را به عنوان یک نعمت و یک عنایت الهی برشمرده شود که باید با استقبال و میل و رغبت خود را در معرض آن قرار دهیم.

هاشمی مقدم با بیان اینکه امروز مدیریت یک مجموعه را به فراخور توانایی و لیاقت به ما سپرده شده دیر یا زود این زمان پایان می‌یابد اظهار داشت: خوشا به حال مسئولی که بدون غفلت و با بصیرت کامل و آگاهی متوجه همه آفات مسئولیت خود باشد و در جهت پیشبرد موقعیتی که به وی سپرده شده تمام تلاش خود را معمول دارد.

وی با اشاره به این موضوع که قبل از دهه اخیر همه فرآیند‌های سازمانی به صورت سنتی انجام می‌شد و ادارات ثبت و دفترخانه‌ها ارتباط چندانی با یکدیگر نداشتند و روزانه هزاران متقاضی خدمت به ادارات آن مراجعه می‌کردند گفت:، اما این سازمان قدیمی از حدود ۱۰ سال پیش با برنامه ریزی و حرکتی نو خود را متناسب با نیاز روز متحول نمود و با بهره گیری از فناوری خدمات خود را به صورت مکانیزه و الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌نماید.

هاشمی مقدم گفت: سند تک برگ، ثبت آنی، ثبت الکترونیک شرکت ها، اجرای مکانیزه اسناد لازم الاجرا و ده‌ها خدمت الکترونیکی دیگر محصول مکانیزه شدن فرآیند‌های ثبتی است که در راستای خدمت بهتر به مردم تدبیر شده است.

وی در ادامه افزود: هر ساله میلیون‌ها سند با بهره گیری از استعلام الکترونیک و بدون دخالت نیروی انسانی از طریق زیر ساخت بانک‌های اطلاعاتی املاک و اسناد که با زحمت فراوان و برنامه ریزی دقیق ایجاد گردیده اند در حال تنظیم هستند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: شکرگزار خداوند باری تعالی هستیم که در دوره‌ای خدمت می‌کنیم که این تلاش‌ها به ثمر نشسته و این تحول و انقلاب در حوزه ثبت اسناد و املاک حادث گردیده است.

وی با تاکید بر این که یکی از اهداف سازمان ثبت ارائه خدمات آسان به مردم است افزود: امروز بسیاری از فرآیند‌های ثبتی بدون نیاز به مراجعه به ادارات ثبت و از طریق اینترنت قابل دسترسی است که این امر باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت و صحت در ارائه خدمات به مردم گردیده است.

وی با اشاره به تصویب قانون کاداستر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل این قانون می‌تواند از بسیاری از زمین خواری‌ها جلوگیری کند و متاسفانه با عدم اختصاص اعتبار لازم اجرای این فرآیند مهم کشور دچار مشکل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده بودجه کاداستر به طور کامل با توجه به آنچه که در قانون در برای آن در نظر گرفته شده است تحقق یابد تا بتوان از هرگونه سوء استفاده از اراضی و تعرض به آن در کشور جلوگیری کرد.

هاشمی مقدم گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمام قد برای جلوگیری از زمین خواری و تعرض به اراضی آمادگی کامل را دارد، ولی بدون اعتبار کامل و اجرای دقیق کاداستر این کار شدنی نیست.

وی در پایان گفت: سازمان ثبت با تلاش‌هایی که تا کنون انجام داده به نقطه‌ای رسیده که در آینده بسیار نزدیک عملیات آرشیو سوابق و پرونده‌ها خاتمه یافته و گردش فیزیکی پرونده در این سازمان حذف خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این مراسم سازمان ثبت اسناد و املاک را سازمانی راهبردی و استراتژیک دانست و گفت: بدون این سازمان معاملات مردم مختل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه به کمبود‌های این مجموعه اشاره و بیان کرد: قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه آن در حوزه نیروی انسانی و مالی بسیار محدودیت دارند، اما با این وجود اقدامات شایسته و مناسبی در راستای خدمت رسانی به مردم انجام شده است.

جعفری کمک دستگاه‌های تاثیر گذار همچون برنامه و بودجه را در ارائه خدمات مطلوب به مردم تاثیر گذار دانست و گفت: برای دایر کردن مرکز ثبت اسناد و املاک در مناطق محروم خراسان شمالی نیازمند تخصیص اعتبار از سوی برنامه و بودجه هستیم.

در پایان این مراسم از خدمات علی اصغر اسدی مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی تقدیر شد.

گفتنی است: حاجی پور مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی پیش از این مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان جنوبی بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *