رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: ارتقای پست اداری باید بر اساس ضوابط قانونی و رعایت شرایط تحصیلی و تجربی صورت گیرد

14:19 - 07 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۷۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: ارتقای پست اداری باید بر اساس ضوابط قانونی و رعایت شرایط تحصیلی و تجربی صورت گیرد
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیته طبقه بندی مشاغل دادگستری استان به تشریح اصول کلی ارتقای پست سازمانی کارکنان اداری در دستگاه قضایی پرداخت.

خبرگزاری میزان- محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیته طبقه بندی مشاغل دادگستری استان گفت: یکی از راهکار‌های افزایش بهره‌وری کارکنان در محیط کار فراهم ساختن فرصت‌ها برای رشد و ارتقای شغلی آنها است.

وی افزود: در این زمینه توجه به تخصص، مدرک تحصیلی، رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و برخورداری کارمند از شرایط و ضوابط شغلی مربوطه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه ارتقای پست سازمانی کارکنان نباید موجب ایستایی و بر زمین ماندن کار‌ها در دستگاه شود تصریح کرد: برای اشتغال در یک پست حتماً باید ضرورت وجود داشته باشد چرا که ممکن است پستی درون چارت سازمانی موجود باشد که در حال حاضر شرح وظایفی برای آن تعریف نشده و هنگامی که این پست برای یک کارمند لحاظ شود تنها به هدر رفت منابع منجر شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری یکی از شرایط لازم برای اختصاص پست سازمانی به کارکنان در مدارج بالاتر را توجه به تعهد خدمتی آنها در حوزه قضایی دانست و گفت: زمانی که پست سازمانی یک کارمند ارتقاء می‌یابد وی موظف است در پست جدید و در همان حوزه قضایی کارش را ادامه دهد؛ چه بسا شخصی پس از ارتقای پست سازمانی در یک حوزه قضایی به حوزه‌ای دیگر منتقل شده و به دلیل اشغال پست مربوطه، حق همکاران خود در حوزه بدوی را برای تصدی آن پست تضییع کرده باشد.

وی داشتن سنوات خدمتی، مدرک مرتبط تحصیلی و برخورداری از ضوابط لازم نظام اداری را از دیگر شرایط کسب پست سازمانی جدید برشمرد.

وی بیان کرد: برای تمامی درخواست‌های ارتقای و یا تغییر پست سازمانی ابتدا باید موافقت رئیس حوزه قضایی اخذ شود.

رزم تأکید کرد: جابه جایی و انتقال نیرو‌ها غیر از شرایط اضطرار، تنها در صورت وجود نیروی جایگزین امکان پذیر است و لذا مسئولان قضایی دقت کنند تا نیرو‌های فعال و زبده خود را به راحتی از دست ندهند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته طبقه بندی مشاغل دادگستری برای بررسی تقاضای ارتقا و تغییر پست همکاران اداری هر ۶ ماه یکبار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *