رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت خارجه سوریه: تجاوز اسرائیل به دمشق نقض آشکار کنوانسیون وین است

12:23 - 07 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۷۱۱
وزارت خارجه سوریه: تجاوز اسرائیل به دمشق نقض آشکار کنوانسیون وین است
وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت، تاکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق که به شهادت سردار سیدرضی موسوی منجر شد، نقض کنوانسیون وین است.

خبرگزاری میزان – وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در پی شهادت سردار سیدرضی موسوی، خواستار اقدام این نهاد‌ها برای پایان دادن به تجاوزگری رژیم صهیونیستی شد.

در این نامه‌ آمده است: در روز دوشنبه گذشته تجاوزی از سمت جولان اشغالی سوریه انجام شد و اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد که این حمله رژیم اشغالگر اسرائیل منجر به شهادت سیدرضی موسوی، مستشار نظامی ایران در دمشق شد و این اقدام نقض آشکار کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تجاوز اسرائیل به حاکمیت سرزمین‌های سوریه در چارچوب تلاش‌های اشغالگران برای گسترش و تشدید تجاوزات خود در منطقه و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی، نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و کشتار‌های وحشیانه صورت می‌گیرد که آن‌ها به‌طور روزانه علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و برای فرار از شکست در برابر اراده و عزم مردم فلسطین مرتکب می‌شوند.

این نامه در بخش دیگری می‌افزاید: سوریه به حق مسلم خود برای دفاع از حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی خود که در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد تایید شده، پایبند است و تاکید می‌کند که حملات اسرائیل مانع از ادامه مبارزه سوریه با تروریسم مورد حمایت اسرائیل و حامیان آن نخواهد شد و عزم سوریه را برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی خود محدود نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه در پایان نامه‌های خود نوشت: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را در پایان دادن به سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل که تهدید به آتش زدن منطقه و سوق دادن آن به سوی تشدید تنش همه‌جانبه است که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، بپذیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *