رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با مادر شهید یوسف داور پناه دیدار کرد

11:34 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با مادر شهید یوسف داور پناه دیدار کرد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با خانواده شهید یوسف داور پناه در ارومیه دیدار و از صبر و بردباری آن‌ها قدردانی کرد.

خبرگزاری میزان - به‌مناسبت گرامیداشت و تجلیل و تکریم مادران شهدا ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه حجت الاسلام محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری با خانواده شهید یوسف داور پناه در ارومیه دیدار و از صبر و بردباری آن‌ها قدردانی کرد.

عتباتی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و باید همواره قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهیدان باشیم، جامعه ایران اسلامی همیشه به این دلاورمردان مدیون است و روحیه بالای خانواده معظم شهدا بزرگترین درس برای ماست و وظیفه همگی را برای حفظ و ادامه راه آنان سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: مادران شهدا اسوه‌های صبر و مقاومت برای نسل جدید هستند و باید رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا برای نسل آینده انقلاب تبیین شود.

در این دیدار مادر شهید یوسف داورپناه گفت: فرزند من در راه انقلاب و امام خمینی شهید شده است و تا لحظه آخر پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستاد و با افتخار شهید شد.

مادر شهید داور پناه اظهار کرد: تنها یک آرزو دارم و آن‌هم دیدار رهبر معظم انقلاب است که عتباتی قول پیگیری و تحقق این آرزو را داد.

عتباتی در پایان این دیدار با تقدیم لوح تقدیر از مادر داغ دیده و صبور شهید داورپناه تجلیل به عمل آورد.

گفتنی است در ۵ شهریور ۱۳۶۲ حزب منحله دموکرات با هجوم به منزل شهید وی را به اسارت گرفتند و پس از شکنجه فراوان او را در مقابل چشمان مادرش به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رساندند و مادر هم پیکر مطهر این شهید عزیز را با چادر مشکی خود کفن کرده و با دستان خالی او را دفن کرد.

امروز با گذشت سال‌ها مزار پاک و مقدس این شهید مظلوم محبوب و آرام‌بخش دل مردم منطقه است و به قول خواهر شهید مردم منطقه حرف دل خود را در کنار مزار شهید با او در میان می‌گذارند.

شهید یوسف داور پناه از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از نیرو‌های لشکر ۳۱ عاشورا تحت فرماندهی شهید باکری بوده که با شجاعت مثال زدنی دو فروند هلی کوپتر رژیم بعث عراق را سرنگون کرده بود و مورد تشویق و تفقد شهید باکری قرار گرفته بود که در حین مراجعت به مرخصی حزب منحله دموکرات در یکی از روستا‌های شهر سقز او را اسیر و در مقابل چشمان مادرش به طرز فجیع و وحشیانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *