رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
بازخوانی جنایات منافقین|

تلاش منافقین برای ترساندن مردم از حضور در انتخابات/ ماجرای چند ترور در روز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری

15:41 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۹۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
تلاش منافقین برای ترساندن مردم از حضور در انتخابات/ ماجرای چند ترور در روز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری
گروهک تروریستی منافقین با انجام ترور‌های فراوانی در روز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری در مرداد سال ۱۳۶۰ به‌دنبال کاهش حضور مردم و بی‌ثبات نشان دادن وضعیت امنیتی کشور بودند.

خبرگزاری میزان – گروهک تروریستی منافقین پس از خرداد سال ۶۰ به‌دنبال ناامن سازی فضای داخلی کشور و بی‌ثبات نشان دادن نظام جمهوری اسلامی با توسل به خرابکاری و ترور بودند.

این گروهک در روز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری ترور و ناامنی را در دستور کار خود قرار دادند تا با ترساندن مردم مانع از حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رای شوند.

در ادامه سه مورد از ترور‌های انجام شده توسط این گروهک تروریستی در روز برگزاری این انتخابات را مرور خواهیم کرد.

ترور شهید بهزاد بهرامی – ۱۷ ساله

صبح روز انتخابات دومین ریاست جمهوری شهید بهزاد بهرامی، با وجود این که شب قبل را تا صبح در مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) به پاسداری پرداخته بود، پس از استراحتی کوتاه متوجه می‌شود که یکی از برادران همرزمش بر اثر خستگی در محل نگهبانی حاضر نشده است، لذا داوطلبانه و مشتاقانه مأموریت وی را بر عهده گرفته و به جای او در مقابل مسجد به پاسداری می‌پردازد.

ساعتی بعد اتومبیل گالانت سفید رنگی با سه سرنشین که لباس پاسداری بر تن کرده بودند در مقابل مسجد متوقف می‌شود و بعد یکی از سرنشینان آن با اشاره از وی می‌خواهد که به جلو بیاید، او هم به اعتبار این که سرنشینان اتومبیل مذکور پاسدار هستند، با آرامش خیال به جلو می‌رود که در این هنگام مزدوران گروهک تروریستی منافقین بدون این که زحمت بیرون آمدن از اتومبیل را به خود بدهند، با مسلسل‌های خود به طرف وی چندین بار رگبار گلوله می‌بندند و به سرعت از منطقه می‌گریزند.

پزشکی قانونی پس از معاینه جسد، اصابت ۷ گوله را بر پیکر غرقه به خون این شهید گزارش می‌دهد: چهار عدد سوراخ با حاشیه سوخته و حلقه سائیدگی در ناحیه قفسه سینه که قطر یکی حدود یک سانتیمتر و یکی حدوئد ۴ میلیمتر و دو عدد دیگر حدود ۵ میلیمتر می‌باشد و سوراخ ورود گلوله است. دو عدد سوراخ ورودی گلوله به روی مچ دست راست و یک عدد سوراخ ورودی بر روی بازوی راست که از آن یک تکه فلز خارج گردیده و ضمیمه پرونده شد. سوراخ خروجی نامنظم در ناحیه پشت قفسه سینه با توجه به ضایعات فوق علت مرگ اصابت گلوله و عوارض آن است.

مهران اصدقی یکی از فرماندهان بخش ویژه نظامی گروهک تروریستی منافقین در مورد عاملین ترور و چگونگی به شهادت رسیدن بزهراد بهرامی گفت: یکی از واحد‌های بخش ما که افراد آن محمود پور تقی و جمشید ضرغامی و مجید یحیوی بودند، پس از این که یک ماشین را سرقت می‌کنند شروع می‌کنند در سطح شهر گشت بزنند و در منطقه تهرانپارس به جلو مسجدی که یک نفر بسیجی در جلو آن ایستاده بود می‌روند و سپس او را صدا می‌کنند که، چون افراد واحد لباس پاسداری به تن داشتند، آن فرد به کنار ماشین می‌آید تا ببیند آن‌ها چکار دارند که واحد تروریستی اقدام به ترور می‌کنند و سپس متواری می‌شوند، این ترور ساعت ۳۰/۲ بعدازظهر انجام شده بود.

وی در مورد اهداف گروهک منافقین از انجام این جنایات در روز انتخابات نیز گفت: «ما با ترور محافظین حوزه‌های انتخاباتی و حمله به صندوق‌های آراء و در صورت امکان به آتش کشیدن محل حوزه آنجا را ناامن می‌کنیم و به این ترتیب از شرکت مردم در انتخابات جلوگیری می‌کنیم، چون رعب و وحشت ایجاد می‌شود و مردم می‌ترسند.»

ترور شهید حمید رضا بیدهندی – ۱۹ ساله

صبح روز ۳۱ تیر ماه شهید بیدهندی پس از خداحافظی با خانواده به محل خدمت خود می‌رود، و تا روز دوم مرداد ماه هم زمان با روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آنجا به پاسداری می‌پردازد. نزدیک ظهر وی به همراه دو تن از همسنگران خود برای برداشتن شناسنامه جهت شرکت در انتخابات به سمت خانه راه می‌افتند که در میان راه در حالی که سوار بر موتور سیکلت سوزوکی ۱۰۰۰ و در حال حرکت به سمت مقصد بودند، مورد سوء قصد منافقین قرار می‌گیرند.

تروریست‌ها که سوار اتومبیل وانت مسروقه بودند در حال عبور از پشت سر شهید بیدهندی و همراهانش را به رگبار مسلسل می‌بندند که در نتیجه آنان مجروح و بر زمین می‌افتند.

در این هنگام شهید بیدهندی از زمین برخاسته و به تعقیب مهاجمین می‌پردازد، ولی چند گامی پیشتر جلو نمی‌گذارد که منافقین با مشاهده وضعیت جدید متوقف شده و ضمن شلیک‌های پیاپی مسلسل به سمت وی، با وحشت و اضطراب از محل حادثه می‌گریزند.

احمد جانفشان وظیفه، یکی از عاملین این ترور گفت: «گفته بودند سیستم با این انتخابات می‌خواهد حالت تمام شده بدهد به پیروزیش بر بنی صدر و بگوید مردم با ریی دادن در حقیقت تایید کردند برکناری بنی صدر را، و همچنین اگر انتخابات سالم برگزار شود سیستم می‌گوید که دیگر گروه‌ها مردند و ایران دارای امنیت و ثبات است.»

ترور شهید جلیل عباسی – ۲۲ ساله

بعد ازظهر روز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری شهید عباسی با ۴ تن دیگر از همرزمانش به منظور حفاظت از انتظامات و صندوق‌های رای گیری به گشت اعزام می‌شود و در جریان توطئه به رگبار بسته شدن خودروی واحد گشت از پشت مورد اصابت گلوله منافقین تروریست قرار می‌گیرد.

طبق اعلام پزشکی قانونی علائم زیر در معاینه پیکر غرقه به خون وی مشخص گردیده است:

سوراخی به قطر تقریبی ۸ میلیمتر با حاشیه سوخته که محل ورود گلوله است و در ناحیه پشت سمت چپ و در حدود دنده ششم قرار گرفته است. سوراخ خروجی در ناحیه بالای بازوی راست به قطر ۲×۱ شانتی متر، ناحیه بالا و عقب سر متلاشی شده و تیر از آن خارج گردیده، به علت متلاشی شدن پوست و استخوان‌ها تعیین نوح اسلحه و ورود و خروج آن میسر نیست. سوراخ ورودی دست چپ که سوراخ خروجی آن در کف دست ملاحظه می‌شود.

محمدحسن مس‌فروشان فرمانده یکی از واحد‌های بخش ویژه نظامی منافقین در زمینه چگونگی به شهادت رسیدن و عاملین ترور شهید عباسی و همراهانش شهید کرمی و بخشی گفت: با یک پیکان سبزرنگ پس از شناسایی گشت کمیته که از قرار معلوم مشغول بردن صندوق انتخاباتی به بیمارستانی در همان حوالی بوده حسن فرمانده تیم دستور می‌دهد که آن را تعقیب کنند و پرویز آن را تعقیب کرده و در مسیر رودخانه به آن می‌رسند، حسن از پشت با ژ ۳ و نادر هم با یوزی از جلو ماشین کمیته را در حالتی که کاملاً در موازات آن قرار گرفته بودند، به رگبار می‌بندند؛ که حدود ۹ تیر ژ ۳ و تعداد زیادی تیر یوزی (دقیقاً نمی‌دانم چند تا بوده، احتمال دارد یک خشاب را خالی کرده باشد شاید هم کمتر) به طرف گشت کمیته شلیک می‌کنند.

لطیف جوانمردی یکی دیگر از فرماندهان واحد‌های تروریستی بخش ویژه نظامی منافقین نیز در رابطه با اهداف منافقین از به راه انداختن این جنایات در روز انتخابات گفت: از جمله اهداف این که با این ترور‌ها مردم ترسیده و به پای صندوق‌های رأی نروند، هدف دیگر نشان دادن چهره نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام بی‌ثبات و متزلزل در سطح خارج و داخل کشور بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرقه جنایتکار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *