فرهنگ خشونت علیه زنان در ایتالیا؛ ۱۱۰ زن در ۲۰۲۳ به قتل رسیدند

14:21 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۹۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرهنگ خشونت علیه زنان در ایتالیا؛ ۱۱۰ زن در ۲۰۲۳ به قتل رسیدند
قتل زنان در ایتالیا یکی از بالاترین‌ نرخ‌ها را در میان کشور‌های اروپایی دارد و اقدامات دولت این کشور برای مقابله با آن ناکام مانده است.

خبرگزاری میزان – در پی قتل یک دانشجوی دختر در ایتالیا، خشونت علیه زنان در کشوری که به طور متوسط از هر ۳ روز یک زن در آن به قتل می‌رسد، مورد توجه قرار گرفته است.

جسد جولیا سکتین، ۲۲ ساله، چند روز قبل از جشن فارغ‌التحصیلی او در گودالی در نزدیکی دریاچه‌ای در شمال ونیز پیدا شد؛ او در پلاستیک پیچیده شده بود و بنا بر گزارش‌ها چندین بار با چاقو ضربه خورده بود.

جسد این دانشجو پس از جست‌وجوی یک هفته‌ای که این کشور را فراگرفته بود، کشف شد.

 

قتل ۱۱۰ زن در ایتالیا از ابتدای ۲۰۲۳

 

فرهنگ مسموم خشونت علیه زنان در ایتالیا

اکنون حتی ریشه‌دارترین رقبای سیاسی ایتالیا، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر راست‌گرا و رئیس حزب مخالف، اختلافات خود را کنار گذاشته‌اند تا برای تغییر در این وضعیت اقدام کنند.

دولت ایتالیا، می‌گوید برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران اقدامی انجام می‌دهد، اما کلاس‌های آموزش اختیاری که خارج از ساعات مدرسه برگزار می‌شود نمی‌تواند به این مشکل رسیدگی می‌کند.

دسامبر ماه ارزیابی است؛ برای دولت ایتالیا، سال پیچیده‌ای از نظر خشونت مبتنی بر جنسیت بوده است، احزاب حاکم پس از رای ممتنع در پارلمان اروپا در مورد پایبندی به کنوانسیون موسوم به کنوانسیون استانبول درباره خشونت علیه زنان، مجبور به مداخله برای مبارزه با خشونت مبتنی بر جنسیت شدند.

 

قتل ۱۱۰ زن در ایتالیا از ابتدای ۲۰۲۳

 

چندین مورد توجه را به آنچه که همچنان یک مشکل نظام‌مند است، از تجاوز‌های گروهی در پالرمو و کایوانو گرفته تا قتل زنان در ایتالیا، معطوف کرده است؛ این رویداد‌های پیوسته، نیاز مبرم به اقدام را به‌ویژه در حوزه آموزش برجسته کرد، اما هر تصمیمی که تاکنون گرفته شده ناکافی بوده است.

پس از قتل سکتین، وزیر آموزش ایتالیا از جامعه مدرسه این کشور دعوت کرد تا «به یاد جولیا و همه زنان قربانی خشونت» یک دقیقه سکوت کنند.

این اطلاعیه می‎گوید: در روز‌های منتهی به ۲۵ نوامبر، از مؤسسات آموزشی نیز خواسته شده است تا اقداماتی را برای مبارزه با خشونت مبتنی بر جنسیت سازماندهی کنند.

فعالان حقوق بشری، درباره قتل و خشونت علیه زنان در ایتالیا، فرهنگی را مقصر می‌دانند که در آن اقدامات خشونت‎آمیز علیه زنان عادی تلقی می‌شود؛ تا سال ۱۹۸۱ قانون جزایی این کشور ملایمت شدید را در قتل زنان الزامی می‌کرد.

قتل ۱۱۰ زن در ایتالیا از ابتدای ۲۰۲۳

براساس داده‌های وزارت کشور ایتالیا، هر ۳ روز یک زن در ایتالیا به قتل می‌رسد؛ وب‌سایت این نهاد ایتالیایی گزارش داده که تنها در سال جاری میلادی، ۱۱۰ زن به قتل رسیده‌اند و گفته می‌شود بیش از نیمی از آن‌ها از سوی یک شریک زندگی یا شریک زندگی سابق به قتل رسیده‌اند.

کارشناسان می‌گویند بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، از جمله ایتالیا، قتل زنان را به عنوان جرم به رسمیت نمی‌شناسند؛ سازمان ملل، قتل زنان را «قتل زنان و دختران بر اساس جنسیت» تعریف می‌کند.

 

قتل ۱۱۰ زن در ایتالیا از ابتدای ۲۰۲۳

 

تعداد قتل زنان در ایتالیا طی سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش یافت که بیشتر آن در یک زمینه خانوادگی اتفاق افتاده است.

داده‌های منتشر شده از سوی وزارت کشور ایتالیا نشان می‌دهد ۱۲۵ مورد قتل زنان بین یکم آگوست ۲۰۲۱ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۲ در مقایسه با ۱۰۸ مورد در مدت مشابه سال پیش از آن به قتل رسیدند.

همچنین براساس داده‌های سال ۲۰۱۸، گزارشی که از سوی موسسه اروپایی برابری جنسیتی منتشر شد، ایتالیا را نهمین کشور از ۱۵ کشور اتحادیه اروپا از نظر تعداد قتل زنان به وسیله شریک یا شریک زندگی سابق و دهمین کشور در زمینه قتل زنان از سوی بستگان معرفی کرد.

بررسی داده‌های ۵ سال گذشته در زمینه قتل زنان در ایتالیا نشان می‌دهد که این اعداد از سالی به سال دیگر با افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایتالیا قتل زنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *