رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سعودی‌ها هیچ علاقه‌ای به پایان یافتن بحران یمن از طریق شرایط سیاسی ندارند

8:32 - 21 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۴۹۷۵
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در دوره فعلی مذاکرات صلح یمن، سعودی‌ها ناگزیر به استفاده از راه حل سیاسی شده‌اند وگرنه آنها هیچ علاقه‌ای به پایان یافتن بحران یمن از طریق شرایط سیاسی ندارند.
کوشکی در گفت: وگو با میزان:محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به برگزاری نشست صلح گروه‌های یمنی در استکهلم سوئد بیان کرد: مذاکرات صلح یمنی در دورههای مختلفی برگزار شده  چنانچه در کویت، مسقط، عمان و ژنو شاهد برگزاری آن بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سعودی‌ها خواهان خاتمه بحران یمن، با جنگ هستند، گفت‌وگو‌های صلح یمنی تاکنون به‌نتیجه نرسیده‌ است.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: از سوی دیگر، جناح حامی منصور هادی در مذاکرات، هیچ آزادی و استقلالی ازخود ندارد و تابع سعودی‌ها هستند. علیرغم اینکه انصارالله تلاش داشتند که با گفت‌وگو بحران یمن حل شود ولی مذاکرات در هیچ کدام از دوره‌های سابق نتیجه‌ای نداشته و خیلی اوقات طرفداران (منصور هادی) عملا جلسه را بی نتیجه ترک کرده‌اند.

کوشکی اضافه کرد: با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح در طی چهار سال اخیر، متاسفانه جنگ با شدت هر چه بیشتر در یمن ادامه یافته است. البته در دوره فعلی مذاکرات صلح یمن نیز سعودی‌ها ناگزیر به استفاده از راه حل سیاسی شده‌اند وگرنه آنها هیچ علاقه‌ای به پایان یافتن بحران یمن از طریق شرایط سیاسی ندارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *