گفت‌وگو|

فرزند شهید لاجوردی: برگزاری دادگاه نقش موثری در تبیین جنایت‌های منافقین دارد

7:45 - 22 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۰۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرزند شهید لاجوردی: برگزاری دادگاه نقش موثری در تبیین جنایت‌های منافقین دارد
فرزند شهید لاجوردی، گفت: برگزاری دادگاه منافقین سبب آشکار شدن ابعاد جنایت‌های منافقین می‌شود.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های ۱۰۴ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین طی چهار دهه گذشته دست به جنایت‌های مختلفی علیه مردم ایران زدند که نتیجه آن قتل‌عام بیش از ۱۷ هزار ایرانی است.

فرزند شهید سید اسدالله لاجوردی، در گفت‌وگو با میزان با اشاره به برگزاری دادگاه منافقین، گفت: برگزاری این دادگاه پس از چند دهه بسیار ضروری بود.

لاجوردی با بیان اینکه ما انتظار داریم با تشکیل این دادگاه جنایت‌های منافقین به‌ویژه برای نسل جوان تبیین و تشریح شود، اظهار کرد: در نخستین جلسه دادگاه منافقین این جنایت‌ها تا حدی بازگویی شدند.

فرزند شهید لاجوردی با تاکید بر اینکه ترور‌های کور منافقین جنایت محسوب می‌شوند، به اصطلاح «عملیات مهندسی» که مورد استفاده منافقین بود، اشاره کرد و گفت: این عملیات‌ها برخلاف اسمش ربطی به مهندسی نداشت بلکه مربوط به ارتکاب جنایت‌هایی مانند زنده سوزاندن مردم بود.

وی با اشاره به اینکه منافقین بیش از ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساندند، اضافه کرد: منافقین هم مردم و هم مسئولان ایران را هدف جنایت‌های خود قرار دادند که جنایت کوچکی نیست.

فرزند شهید تشریح ابعاد جنایت‌های منافقین را برای مردم ضروری خواند و بیان کرد: برگزاری دادگاه می‌تواند نقش موثری در تبیین جنایت‌های منافقین داشته باشد.

لاجوردی، ابراز امیدواری کرد که این دادگاه سبب شود افرادی که سال‌ها دست به جنایت زده و حقیقت را وارونه جلوه دادند و با به راه انداختن جنگ روایت‌ها جای جلاد و شهید را عوض کردند، به سزای عملشان برسند.

به گفته وی، امیدوارم با برگزاری این دادگاه شاهد آشکار شدن محکومیت منافقین در سطح جهان باشیم و بتوانیم از طریق پلیس اینترپل آن‌ها را به کشور مسترد کنیم تا دل خانواده‌های شهدا به‌ویژه خانواده شهدای ترور پس از گذشت سال‌ها اندکی تسکین یابد.

فرزند شهید لاجوردی در بخشی دیگر با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از منافقین، گفت: سال‌هاست که آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در حال حمایت از جنایت‌کاران هستند؛ آن‌ها در حالی دم از حقوق بشر می‌زنند، به اعمال جنایت‌کارانه خود ادامه می‌دهند و از جنایت‌کاران حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *