رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت مالکیت شد

16:06 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۸۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت مالکیت شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تثبیت ۱۸۹ هزار و ۸۵۲ هکتار اراضی غیرملی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان- مهدی مهرانگیز در نشست سرپرست مدیریت امور اراضی بوشهر، به اهمیت صدور اسناد رسمی در جهت جلوگیری از تصرفات و پیشگیری از تشکیل پرونده در مراجع قضایی اشاره کرد و گفت:باید نسبت به تشکیل منظم جلسات کمیسیون رفع تداخلات استان حتی با حضور خودشان اهتمام ویژه صورت پذیرد.

 رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تثبیت ۱۸۹ هزار و ۸۵۲ هکتار اراضی غیرملی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیر کشور خبر داد.

مهرانگیز گفت: از ابتدای اجرای ماده ۵۴ در راستای رفع تداخلات پلاک‌های دارای مقررات موازی ملی و امور اراضی ۱۹۰ پلاک به مساحت ۱۸۹ هزار و ۸۵۲ هکتار اراضی غیرملی و ۴۶۳ هزار و ۹۵ هکتار اراضی ملی تثبیت شده است.

 وی افزود: در سال جاری نیز ۱۱۳ پلاک با مساحت ۱۱۲ هزار و ۲۴۱ هکتار اراضی غیر ملی و ۲۲۱ هزار و ۲۴۱ هکتار اراضی ملی تثبیت و جهت اصلاح سوابق و نقشه‌ها به ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان ابلاغ شده است

رئیس کل دادگستری بوشهر خاطرنشان کرد: ۵۷ جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان برگزار شده که در سال جاری ۲۸ جلسه با نهایی شدن ۱۱۳ پلاک انجام پذیرفته است. 

مهرانگیز ضمن اشاره به انعقاد قرارداد‌های رفع تداخلات با شرکت‌های مشاور ادامه داد: شرکت‌های مشاور طرف قرارداد باید نسبت به انجام تعهدات خود در موعد مقرر تسریع و اقدام کنند تا کلیه پلاک‌های مشمول رفع تداخلات استان در پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند که در حال حاضر ۲۵ پلاک پس از برگزاری کارگروه رفع تداخلات شهرستان به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شده است که جهت بررسی وجود یا عدم وجود آثار کشت براساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ به کمیته تفسیر عکس هوایی استان تحویل داده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: جهت تسریع در پیشبرد اجرای پلاک‌های باقیمانده مشمول رفع تداخلات با جدیت پیگیری‌های لازم جهت برگزاری جلسات بیشتر کمیسیون رفع تداخلات استان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: بوشهر دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *