کارگروه ویژه برخورد با عاملان ترک فعل در عملیات اجرایی پروژه پل ورودی کنارگذر شمالی بجنورد تشکیل شد

18:32 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۶۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کارگروه ویژه برخورد با عاملان ترک فعل در عملیات اجرایی پروژه پل ورودی کنارگذر شمالی بجنورد تشکیل شد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تشکیل کارگروه ویژه در راستای برخورد با ترک فعل، قصور و تقصیر کلیه عوامل مرتبط با عملیات اجرایی پروژه پل چپ گرد ورودی کنارگذر شمالی بجنورد خبر داد.

خبرگزاری میزان - پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال جاری صبح امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با انتقاد از روند طولانی عملیات اجرایی، تعویق نامتعارف و توقف فرایند انجام کار در راستای انجام پروژه پل چپ گرد ورودی کنار گذر شمالی بجنورد، از عزم جدی دستگاه قضایی در راستای مقابله با ترک فعل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این موضوع خبر داد.

وی با اشاره به نقش اساسی، رسالت و کارکرد ذاتی دستگاه قضایی در مسیر صیانت از حقوق عامه و پیگیری جدی مطالبات عمومی مردم تصریح کرد: به لحاظ اهمیت این مسأله و با توجه به ضرورت احقاق حقوق شهروندان و مقابله با عوامل تضییع کننده حقوق بیت المال و در راستای احراز واقع و کشف حقیقت و شناسایی کسانی که به نحوی از انحاء در خصوص اجرای این پروژه مرتکب قصور، تقصیر و یا ترک فعل شده اند کارگروهی ویژه تحت مدیریت و نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدعی العموم و با همراهی و همکاری بازرس کل تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال طی نشست جاری مقرر شد این کارگروه ضمن بررسی ابعاد مختلف این مسأله گزارش جامعی در این خصوص تهیه و مراتب را گزارش نماید که طبعاً در صورت وجود قرائن و شواهد کافی مبنی بر توجه اتهام نسبت به افراد، علیه آنان بدون اغماض و مماشات اعلام جرم و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از تشکیل کارگروه ویژه متشکل از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، بازرس کل و جهاد کشاورزی جهت انجام پیگیری لازم در خصوص نحوه وصول مطالبات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این کارگروه مکلف است با دعوت از طرفین و دستگاه‌های مرتبط و تشکیل جلسات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع را به نحو مقتضی و با اولویت حل مسالمت آمیز اختلاف موجود، حل و فصل و نتیجه را گزارش کند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی و امور اراضی استان در این نشست در خصوص وجود برخی موانع و محدودیت‌ها بر سر راه اجرای احکام قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی موضوع تغییر کاربری غیرمجاز افراد در اراضی زراعی و باغات از قبیل کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه، از سایر دستگاه‌های اجرایی دارای قابلیت، از جمله شهرداری و راه و شهرسازی خواست با همکاری و هم افزایی لازم در این جهت مساعدت کنند تا هر چه سریعتر زمینه‌های اجرای آرای قطعی صادره و تداوم روند اقدامات قانونی دستگاه‌های یاد شده به عنوان ضابط خاص دادگستری فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با انتقاد از روند کند اجرای طرح کاداستر در باقی مانده اراضی کشاورزی استان از همه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط خواست با مشارکت سازنده و راهگشا شورای حفظ حقوق بیت المال را در راه تحقق این هدف مهم یاری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *