گفت‌وگو|

نماینده مجلس: مقابله با استکبار یکی از ویژگی‌های دانشجویان ایرانی در اداور مختلف بوده است

13:57 - 18 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۳۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس: مقابله با استکبار یکی از ویژگی‌های دانشجویان ایرانی در اداور مختلف بوده است
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقایع ۱۶ آذر بهترین الگو برای هر دانشجوی آزاداندیشی است گفت: دانشجویان در ادوار مختلف همیشه با استکبار مقابله کرده‌اند.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به روحیه استکبارستیزی دانشجویان قبل و بعد از انقلاب گفت: روحیه انسان‌های آزاداندیش این است که با استکبار، ظلم و سلطه‌گری استکبار جهانی مقابله کنند و این موضوع در طول سالیان گذشته بین دانشجویان کشورمان به وضوح قابل مشاهده بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: دانشجویان در ادوار مختلف با استکبار مخالف بودند و همیشه با آن مقابله کردند، مجامع و مراکز علمی کشورمان نیز در دانشگاه‌ها این روند را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نیز روحیه استکبارستیزی در بین انجمن‌های اسلامی و دانشجویان آزادی‌خواه داخل و خارج از کشور وجود داشته است اظهار داشت: بر همین مبنا نیز دانشجویان کشورمان در ۱۶ آذر  ۱۳۳۲ به حضور و سلطه آمریکایی‌ها بر حقوق ملت ایران و تسلط بر کشور مخالفت کردند و به شهادت رسیدند.

فلاحی گفت: وقایع ۱۶ آذر بهترین الگو برای هر دانشجوی آزاداندیشی است و ضروری است که این روز تاریخی به خوبی تبیین شود تا مفهوم آن به درستی به نسل جوان و آینده منتقل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *