هند در حال منزوی شدن از روند "صلح افغانستان" است

8:08 - 22 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۴۷۹۰
ژنرال بازنشسته هندی اظهار داشت که ائتلاف ضد آمریکایی در منطقه شکل گرفته است و روسیه و چین تلاش می‌کنند آمریکا را از افغانستان خارج کنند.

به گزارش گروه بین الملل ، بی کی شارما ژنرال بازنشسته ارتش هند با اشاره به نشست اخیر صلح افغانستان در مسکو اظهار داشت: در حالی که روند صلح کابل و طالبان جریان دارد هند در حال منزوی شدن و کنار گذاشته شدن از این روند است.

به گزارش ایندیا تریبون، این ژنرال هندی گفت: دهلی‌نو در حال منزوی شدن است؛ روسیه در حال بازی است تا انتقام خروج شوروی سابق از آمریکا در سال 1989 را بگیرد و چین نیز بازی زیرکانه‌ای را در پیش گرفته است.

این کارشناسان مسایل سیاسی در حالی از کنار گذاشته شدن هند ابراز نگرانی می‌کند که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور صلح افغانستان در سفرهای اخیر منطقه‌ای خود برنامه‌ای برای سفر به هند و دیدار مقامات این کشور نداشته است.

خلیلزاد در تور منطقه‌ای خود که از 2 دسامبر آغاز شده و تا 20 این ماه ادامه خواهد داشت ابتدا به پاکستان، افغانستان و سپس روسیه سفر کرد و در برنامه سفرش همچنین ازبکستان، ترکمنستان، بلژیک، امارات متحده عربی و قطر نیز وجود دارد اما هیچ برنامه‌ای برای سفر به هند ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *