نشست سران شورای همکاری خلیج‌ فارس؛ شرکت‌کنندگان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

17:30 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۸۹۹
نشست سران شورای همکاری خلیج‌ فارس؛ شرکت‌کنندگان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند
شرکت‌کنندگان در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس طی بیانیه‌ای اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را محکوم کردند.

خبرگزاری میزان - نشست سران شورای همکاری کشور‌های حوزه خلیج فارس (GCC) با حضور سران شش کشور خلیج فارس و ترکیه در قطر برگزار شد. موضوع این نشست جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است. 

شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر جامعه جهانی را متهم کرد که در بحبوحه بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین پشت کرده‌اند و در عین حال خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شده است.

امیر قطر در سخنرانی افتتاحیه خود در نشست شورای همکاری خلیج فارس رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم و خاطرنشان کرد: جنایت نیرو‌های اسرائیلی به تعمیق احساس بی‌عدالتی و فقدان مشروعیت بین‌المللی کمک می‌کند.

او گفت: این مایه شرمساری جامعه جهانی است که اجازه دهد این جنایت شنیع برای بیش از ۲ ماه ادامه یابد؛ جایی که کشتار سیستماتیک و هدفمند غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان ادامه دارد.

شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا جامعه جهانی به کودکان فلسطینی پشت کرده و استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ می‌کند؟ 

وی گفت: ما به تلاش خود با سایر بازیگران منطقه‌ای و جهانی برای برقراری آتش‌بس دائمی و توقف تمامی تجاوزات علیه مردم فلسطین ادامه خواهیم داد. 

سران شش کشور حوزه خلیج فارس از جمله بحرین، امارات، عربستان، عمان و کویت به همراه ترکیه در این اجلاس در دوحه حضور دارند. 

اردوغان: جنایات جنگی اسرائیل نباید بی‌پاسخ بماند 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی در این نشست گفت: جنایات جنگی اسرائیل و جنایات آن علیه بشریت در غزه نباید بی‌پاسخ بماند.

وی اضافه کرد: اولویت ترکیه این است اطمینان حاصل شود که آتش‌بس دائمی در غزه اجرا شده و کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ وقفه‌ای ارسال می‌شود. 

اردوغان خاطرنشان کرد: نتانیاهو در غزه علیه بشریت مرتکب جنایات جنگی شده است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس فوری در نوار غزه اقدام کند

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم در این نشست گفت: موضع ثابت شورای همکاری از زمان تاسیس، درخواست برای برقراری صلح در خاورمیانه و حل عادلانه مسئله فلسطین است.

وی اضافه کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و وارد کردن کمک‌ها به آنجا اقدام کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر خطرناک بودن تداوم اشغالگری و محروم کردن ملت فلسطین از حقوق خود تاکید کرد.

بیانیه پایانی چهل‌وچهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس 

در بیانیه‌ای که در پایان چهل‌وچهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس صادر شد، سران کشور‌های شرکت‌کننده اقدامات نظامی جاری رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

در ادامه بیانیه این بیانیه آمده است که چنین اقداماتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است. سران کشور‌ها همچنین نارضایتی خود را از تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین اعلام کردند.

بیانیه شورای همکاری خلیج فارس همچنین با کمک به بازسازی آنچه «ماشین جنگی رژیم صهیونیستی» در حملات خود به نوار غزه طی سال‌های گذشته نابود کرده، موافقت کرد.

این کشور‌ها از جامعه بین‌المللی خواستند تا برای برقراری آتش‌بس و حفاظت از غیرنظامیان مداخله کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *