گفت‌وگو|

نماینده مجلس: تعامل مجلس و قوه قضاییه در دوره حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در مطلوب‌ترین سطح ممکن قرار دارد

14:36 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۶۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس:  تعامل مجلس و قوه قضاییه در دوره حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در مطلوب‌ترین سطح ممکن قرار دارد
نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه تعامل مجلس و قوه قضاییه در دوره حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در عالی‌ترین و مطلوب‌ترین سطح ممکن قرار دارد گفت: این همکاری می‌تواند به تصویب قوانین مختلفی که ابزار دست قوه قضاییه است کمک کند.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با میزان، درباره نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه بیان کرد: در حال حاضر تعامل مجلس یازدهم و قوه قضاییه در دوره حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در عالی‌ترین و مطلوب‌ترین سطح ممکن قرار دارد. 

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: بنا به اذعان هر دو طرف، در تاریخ ادوار مجالس قبلی، چنین همراهی و تعامل نزدیکی را میان مجلس و قوه قضاییه شاهد نبودیم، این همکاری می‌تواند به تصویب قوانین مختلفی که ابزار دست قوه قضاییه برای پیشگیری از جرم، برخورد با جرائم، اصلاح قانون مجازات‌ها و ... است کمک کند.

وی با بیان اینکه مجلس با همدلی و همراهی تاکنون هر آنچه ابزار دست مورد نیاز قوه قضاییه بوده را در اختیار دستگاه قضا قرار داده است گفت: قوه قضاییه نیز در ارائه مشاوره، تصویب قوانین حقوق قضایی، همکاری با مجلس در نظارت بر حسن اجرای قوانین و برخورد با تخلفات به ویژه در دستگاه‌های مختلف اجرایی با خانه ملت همکاری داشته و بار بزرگی از دوش مجلس برداشته است.

ارکانی با بیان اینکه امیدواریم تعامل قوه قضاییه و مقننه روز به روز افزایش یابد اظهار کرد: مجلس تلاش می‌کند سهم درصدی قوه قضاییه از بودجه سالانه مشخص شود، از سویی برای اجرای برنامه‌های قوه قضاییه در موارد مختلف نیازمند همکاری سازمان برنامه بودجه و دولت هستیم و باید لازم است تا همکاری‌ها از سطح فعلی فراتر رود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *