اراضی تصرفی داخل و محدوده روستا‌های استان گلستان تعیین‌تکلیف شد

12:43 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۹۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اراضی تصرفی داخل و محدوده روستا‌های استان گلستان تعیین‌تکلیف شد
یک سال پس از ورود شورای حفظ حقوق بیت‌‎المال برای تعیین‌تکلیف زمین‌های تصرفی داخل و محدوده روستا‌های نوار شمالی استان گلستان با پیگیری و تعامل دستگاه‌های قضایی و اجرایی استان حل شد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی گفت: آبان ماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال موضوع ساخت و ساز‌ها و تصرف‌های صورت گرفته در اراضی داخل بافت روستا‌ها و محدوده روستا‌های نوار شمالی استان گلستان و راهکار‌ها برای تعیین تکلیف این زمین‌ها در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرصه مسکن بحث و تبادل نظر شد.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با توجه به گسترش محدوده روستا‌ها و ساخت و ساز‌هایی مانند دامداری و یا تصرف این زمین‌ها با پیشنهاد بنیاد مسکن و حمایت‌های حقوقی و قضایی دادگستری استان در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان، موضوع این زمین‌ها در ۳۰۰ روستای نوار شمالی تعیین تکلیف شد.

وی گفت: تخریب این ساخت و ساز‌ها در نوار شمالی استان که عمدتا کشاورز و دامدار هستند به دلیل حجم بالای این ساخت و ساز‌ها، تبعات اجتماعی داشت و به همین علت با پیشنهاد بنیاد مسکن موضوع واگذاری این زمین‌ها به روستاییان با تخفیف در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح و پس از تصویب، پیگیری شد.

وی گفت: در قالب این راهکار کسانی که تا پیش از تحویل این اراضی از طرف منابع طبیعی به بنیاد مسکن، در این زمین‌ها ساخت و ساز کرده‌اند یا دامداری ایجاد کردند می‌توانند بر اساس ضوابط تعیین شده بنیاد مسکن، سند بگیرند.

وی گفت: با حل این مشکل که با همدلی و تعامل فرا قوه‌ای استان روی داد و در نوع خود در کشور کم نظیر است، مشکل ساکنان ۳۰۰ روستای استان حل شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *