برگزاری نشست دانشجویان رشته حقوق با دادستان مرکز استان خراسان شمالی به‌منظور شناخت بیشتر با نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی

16:01 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۶۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برگزاری نشست دانشجویان رشته حقوق با دادستان مرکز استان خراسان شمالی به‌منظور شناخت بیشتر با نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی
نشست صمیمی دانشجویان رشته حقوق با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی با محوریت بررسی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محافل دانشگاهی صبح امروز در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست صمیمی دانشجویان رشته حقوق با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی  با محوریت بررسی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محافل دانشگاهی و با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با نحوه کار در دستگاه قضایی و فرایند دادرسی و رسیدگی‌های قضایی صبح امروز در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

در این جلسه ضمن تبیین و تشریع ماهیت، ابعاد، زمینه ها، ریشه‌ها و مبانی شکل گیری آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها بر ضرورت تداوم برگزاری نشست‌های هم اندیشی و تقویت روند ارتباط محافل دانشگاهی و علمی و پژوهشی با دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

سید جواد ایلالی با اشاره به ضرورت و ترکیب و تلفیق علم و عمل و تجربه گفت: دانشجویان از جمله اقشار فرهیخته جامعه هستند و برگزاری این جلسات باعث شناخت بیشتر آنان با نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی و تلفیق بهتر و بیشتر علم و مباحث نظری با موضوعات تجربی و عملی در فرایند دادرسی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تبیین برخی مصادیق آسیب‌های فضای مجازی از جمله اشاعه فحشاء و منکرات، اعتیاد و ... گفت: فضای مجازی علاوه بر مزایا و فواید و محسناتی که دارد از معایب و آسیب‌هایی هم برخوردار است بطویکه به دلالت تجربه بسیاری از جرایم از جمله روابط نامتعارف و نامشروع دختران و پسران به لحاظ عدم آگاهی آنان از تبعات منفی این نوع مناسبات، در چنین بستری هویدا و نمودار می‌شود و هزینه‌های گزافی را حسب مورد بر افراد و خانواده‌ها و بطور کلی جامعه و حاکمیت وارد می‌سازد که بعضاً غیر قابل جبران به نظر می‌رسد.

در ادامه این نشست وحدانی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تشریح مبانی شکل گیری و نحوه رسیدگی‌های قضایی به بعضی از جرایم از قبیل قتل عمدی با ارائه مستنداتی در خصوص این عنوان مجرمانه ماهیت و ابعاد احتمالی و مفروض‌های ذهنی مختلف در مقام دادرسی را تشریح کرد و به سؤالات و ابهامات مطروحه از سوی دانشجویان مرتبط با مباحث این نشست پاسخ داد.

در پایان این نشست دانشجویان نیز ضمن حضور در برخی شعب دادیاری و بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با نحوه کار و فعالیت در دستگاه قضایی آشنا شدند و پس از کسب اولین تجربه از روند دادرسی، سؤالات حقوقی و قضایی خود را نیز حسب مورد با مقامات قضایی مطرح کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *