رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی مهدیشهر بازدید کرد

14:35 - 02 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۹۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی مهدیشهر بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان بازدید از شعب دادگستری شهرستان مهدیشهر ضمن دیدار با کارکنان این حوزه قضایی در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفر عبدالهی گفت: به مدد الهی ظلم ضالمانه آمریکای شیطان‌صفت و اسرائیل غاصب به خودشان برمی‌گردد و جز خفت، خواری و درماندگی چیزی برای این جنایتکاران باقی نخواهد ماند.

وی افزود: به فضل خداوند روزهای پیروزی و شادمانی مردم مقتدر فلسطین و زنان و کودکان مظلوم غزه را خواهیم دید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه بیان کرد: ورود قانونی به موضوع حقوق عامه، تبیین رسالت‌های فرهنگی و همراهی جدی با سیاست‌های برنامه عملیاتی سال جاری، مطالبه جدی دستگاه قضایی استان از رئیس جدید دادگستری مهدیشهر است.

وی تاکید کرد: رضایت مردم در گرو اجرای صحیح مأموریت‌های برنامه عملیاتی است و به عبارتی با انجام به‌موقع وظایف در عین اتقان و صحت عملکرد می‌توان، می‌توان موجبات رضایت و خرسندی مردم را فراهم کرد.

عبدالهی با ارائه عملکرد شعب حوزه قضایی مهدیشهر از ابتدای سال تا پایان آبان ماه گفت: میزان نرخ گردش پرونده در این شعب از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ولی برخی از امور مانند تجدید غیر موثر وقت رسیدگی و عدم تصمیم‌گیری پرونده‌ها در اوقات معین شده، پیگیری مناسب و به‌موقع دریافت نظرات کارشناسان، تعیین اوقات نامتعارف در قرارهای ارجاع به کارشناس، درج صحیح اوراق درپرونده‌ها، وجود برخی شکوائیه‌های ارجاع نشده و همچنین مشمول شدن 31 درصد از موجودی شعب این مرجع قضایی به پرونده‌های مّسن، نیاز به بهبود اوضاع و تعیین تکلیف قانونی دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی روزانه و تصمیم‌گیری موثر درباره پرونده‌های جریانی شعب، باید تا پایان آذر ماه سال جاری مجموع پرونده‌های مُسن در این حوزه قضایی تعیین تکلیف قانونی شده و با حفظ صحت عملکرد، تصمیمات قضایی متقن و توأم با سرعت مناسب در این رابطه اتخاذ شود.

عبدالهی در خاتمه ابراز کرد: مراجعین دستگاه قضایی انتظار دارند، درخواست‌های آنان به خوبی شنیده شده و در حین رسیدگی‌های قضایی دقت نظر عالمانه در پرونده‌ها اتفاق بیفتد و به نوعی مراجع قضایی اماکنی اَمن و مورد اعتماد برای رفع صحیح مشکلات مردم و تأمین حقوق قانونی آنان به شمار می‌آیند که لازم است قضات و کارکنان در رسیدگی‌های قضایی این موضوع را همواره مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *