اختلال در فعالیت خطوط ریلی آلمان به دلیل اعتصاب کارکنان راه آهن

9:54 - 19 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۴۵۱۱
شرکت ملی راه‌آهن آلمان (دویچه بان) اعلام کرد که در پی اعتصاب کارکنان این شرکت، فعالیت اکثر خطوط راه‌آهن این کشور دچار اختلال شده است.
اختلال در فعالیت خطوط ریلی آلمان به دلیل اعتصاب کارکنان راه آهنبه گزارش گروه بین الملل ، شرکت ملی راه‌آهن آلمان (دویچه بان) اعلام کرد که در پی اعتصاب کارکنان این شرکت، فعالیت اکثر خطوط راه‌آهن این کشور دچار اختلال شده است.

کارکنان راه آهن سراسر کشور آلمان در اعتراض به شکست مذاکرات افزایش دستمزد در آستانه سال نو اقدام به اعتصاب ۴ ساعته کردند. این امر سبب اختلال در فعالیت خطوط ریلی این کشور شد.

اعتصاب کارکنان سیستم ریلی آلمان شامل کلیه خطوط درون و برون شهری و منطقه‌ای در شهر‌های نوردراین وستفالن، باواریا، شهر‌های جنوب غرب کارلسروهه و مانهایم، مکلنبورگ پومرانیای غربی، هامبورگ و نیدر زاکسن سبب لغو یا تاخیر شده است.

در برلین پایتخت آلمان، قطار و اتوبوسی حرکت نخواهد کرد.

کارکنان سیستم حمل و نقل آلمان پس از ناکامی مذاکرات شرکت ملی راه آهن کشور و اتحادیه حمل و نقل و راه آهن، در دستیابی به توافق برای افزایش دستمزد‌ها اقدام به اعتصاب سراسری کردند.

اعتصاب‌ها که از ساعت ۵ صبح روز دوشنبه آغاز شده تا ساعت ۹ صبح به طول خواهد انجامید. قطار‌های برون شهری و منطقه‌ای و درون شهری از این اعتصاب متاثر خواهند شد.

اتحادیه حمل و نقل و راه آهن آلمان هشدار داد احتمالا این اعتصابات در آستانه کریسمس افزایش یابند. پیش بینی می‌شود در صورت شکست مذاکرات موازی روز سه شنبه اتحادیه رانندگان لوکوموتیو آلمان با شرکت دویچه بان، ۳۶۰۰۰ عضو این اتحادیه نیز به این اعتصاب بپوندند.

اتحادیه راه آهن و حمل و نقل آلمان که نماینده حدود ۱۶۰ هزار نفر از کارکنان راه آهن آلمان است، دویچه بان را به عنوان عامل اصلی شکست مذاکرات صبح شنبه هامبورگ اعلام کرد. این مذاکرات در پی درخواست این اتحادیه مبنی بر افزایش حقوق انجام شد که شرکت ملی راه آهن، آن را "افزایش کاملا غیر ضروری" نامید.

این اتحادیه اعلام کرد تنها در صورتی به میز مذاکره بازخواهد گشت که شرکت راه آهن افزایش حقوق را پذیرفته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *