سرمقاله‌ای که منجر به تماس شخصی رئیس قوه قضاییه با نویسنده آن شد

14:26 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۶۳۵
سرمقاله‌ای که منجر به تماس شخصی رئیس قوه قضاییه با نویسنده آن شد
عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در سرمقاله امروز روزنامه جوان به تحلیل «راهبرد رقابت» رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات پیش‌رو پرداخته است.

خبرگزاری میزان- عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در سرمقاله امروز روزنامه جوان به تحلیل «راهبرد رقابت» رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات پیش‌رو پرداخته است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «بدون تردید مشارکت در شرایط فعلی اقتصادی (به‌رغم آرامش نسبی فعلی در بازار) با رقابت میسر است. رقابت به‌عنوان یک امر روانشناختی برای انسان، می‌تواند او را در روز انتخابات از منزل بیرون بکشد. اصولاً مشارکت و رقابت مکمل همدیگر هستند و رقابت پیش‌نیاز مشارکت و مشارکت معلول رضایت و رقابت است. این رقابت به معنای واقعی کلمه باید مبتنی بر سلایق معرفه و قطب‌بندی‌های موجود باشد.»

عبدالله گنجی نوشته است: «برای تحقق راهبرد رقابت – خصوصاً بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱- به «اجتهاد تساهلی» برای تحقق امر ولایت نیاز است. اکنون که مدعیان ولایتمداری در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستند این توقع بیشتر از آنان می‌رود. کسانی را که با اصول انقلاب اسلامی درنیفتاده‌اند و صرفاً در یک «منطق موقعیت» به‌خاطر ضعف شخصیتی و غلبه عواطف تهمت یا دروغی گفته‌اند (مانند پزشکیان) یا وابستگی فکری ندارند، اما فهم و تحلیلشان همین قدر است می‌توان در پروسه «اجتهاد تساهلی» در صحنه رقابت دید. نهایت این است که چهار نفر با نمره ۱۰ وارد مجلس می‌شوند، اما هم امر، ولی محقق می‌شود هم دشمنی که منتظر سنجاق ماه‌های پسامهسا به انتخابات است، مأیوس خواهد شد.»

در پی انتشار این یادداشت در روزنامه جوان، عبدالله گنجی از تماس شخصی رئیس قوه قضاییه با وی خبر داد.

وی در شبکه اجتماعی اکس نوشت: ریاست محترم قوه قضائیه شخصا تماس گرفتند و از محتوا و جهت گیری این یاداشت تقدیر و تشکر کردند. با خواندن متن این یاداشت می‌توان به جهت گیری و فضای ذهنی یکی از ارکان نظام-آن هم قوه قهری و عدلیه- نسبت به چگونگی انتخابات پی برد و قضاوت کرد.

متن کامل یادداشت عبدالله گنجی در روزنامه جوان

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *