یک محکوم به قصاص در شهرستان کوار استان فارس پس از ۷ سال از زندان آزاد شد

14:22 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۶۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم به قصاص در شهرستان کوار استان فارس پس از ۷ سال از زندان آزاد شد
یک محکوم به قصاص در کوار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان و بخشش اولیای دم، پس از گذشت ۷ سال از زندان رهایی یافت.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد:تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف استان در راستای صلح و سازش پرونده‌ها بالاخص در پرونده‌های قصاص، اختلافات طایفه‌ای و اختلافات ملکی بزرگ به‌صورت مستمر ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در پرونده‌های قصاص با هماهنگی مقام قضایی و توسط اعضای شعب ویژه، زمینه مصالحه و رفع خصومت فراهم می‌شود که در پرونده اخیر نیز اعضای شورای حل اختلاف شهرستان کوار با برگزاری ده‌ها جلسه موفق به ایجاد سازش و نجات این محکوم ۴۵ ساله از قصاص شدند.

وی وجود زمینه‌های فکر و فرهنگی گذشت و بخشش در بین طوایف و اقوام مختلف استان فارس را یکی از علل موفقیت و انگیزه تلاش مضاعف همکاران در شورا‌های های حل اختلاف در جهت رفع خصومت‌ها و ایجاد آشتی و صلح بیان و خاطر نشان کرد: در این پرونده نیز اعتقاد قلبی و ایمان واقعی به رسم و رسوم جوانمردی در بین خانواده اولیای دم متبلور است و همین امر زمینه نجات این محکوم زندانی از اجرای حکم قصاص شد.

رئیس کل دادگستری فارس برگزاری جلسات این مصالحه را همزمان با ایام سالروز تأسیس شورای حل اختلاف خواند و افزود: استفاده از کلام نورانی خداوند متعال در آیه ۱۷۸ سوره بقره و «ستایش عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت بر انتقام و مجازات» باعث نفوذ کلام مصلحان در دل و ذهن اولیای دم شد.

 وی با بیان اینکه خداوند بر کسانی که در حال توان از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم برمجازات می‌بندند، آفرین می‌فرستد و آن را به عنوان امر به معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می‌دهد، تصریح کرد: لازم است همه نهاد‌های فرهنگی و آموزشی بیش از پیش به سنت حسنه گذشت و بخشش بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی همچنین از تلاش معاونین، سرپرستان، قضات، اعضا وکارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان نیز قدردانی کرد و خواستار مشارکت همه معاونین و رؤسای حوزه‌های قضایی استان در ترویج فرهنگ صلح و سازش شد.

 در هفته گذشته نیز پس از بررسی عملکرد دادگستری فارس در حوزه شورای حل اختلاف، معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان فارس در مجموع شاخص‌های مندرج در مدل تعالی، رتبه اول کشوری را کسب کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *