امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۲۶۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان کشور

8:36 - 20 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۷۲۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۲۶۰۰ نفر در  سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان کشور
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان این که ۱۴۳ تیم امدادی در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند، از امدادرسانی به بیش از ۲۶۰۰ نفر خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از یازدهم تا بیستم آبان و تا ساعت ۵ صبح امروز، از تاثر ۱۳ استان خبر داد و گفت: ۳۳ شهرستان و ۹۰ منطقه نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۲۶۰۳ نفر امدادرسانی، ۶۸ نفر را به مناطق امن منتقل و ۲۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند، در این مدت زمان، متاسفانه ۲ نفر از هم‏وطنان (در شهرستان‌های کلاله و گالیکش)، جان خود را از دست دادند و یک نفر در شهرستان میامی، مفقود شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که آب تجمیع شده در ۱۸۸ واحد مسکونی، به کمک دستگاه‌های پمپ آب و لجن‎‌کش تخلیه شد، افزود: ۱۴۳ تیم امدادی، شامل ۶۲۲ نفر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۵۸ دستگاه چادر، ۱۷۱۷ تخته پتو، ۷۴۱ تخته موکت، ۲۶۷ ست ظروف، ۵۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۰۰ بسته غذایی و ۵۷۰ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

گفتنی است، عملیات امدادرسانی در گلستان و جست‌وجوی مفقودی در شهرستان میامی (سمنان) ادامه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *