رئیس کل دادگستری سمنان: ۴۱ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه منتهی به سازش شده است

14:24 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: ۴۱ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه منتهی به سازش شده است
رئیس کل دادگستری سمنان گفت: علی‌رغم اینکه از ابتدای سال تا پایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ورودی به شعب شورای حل اختلاف وجود داشته است اما نزدیک به ۴۱درصد از پرونده‌های قابل مصالحه، منتهی به سازش شده است.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی در آستانه (۱۸ آبان)، سالروز تشکیل شورای حل اختلاف در آیین تجلیل از قضات، صلح‌یاران، اعضاء و دبیران ساعی در عرصه صلح و سازش مرکز استان سمنان و شهرستان مهدیشهر در سالن شهید مطهری حضور یافت.

 رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این مراسم با آرزوی استمرار پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر جنایت‌های بی‌شمار اسرائیل غاصب گفت: ترس، اضطراب و سردرگمی سراسر وجود سیاست‌مداران، سران آمریکا و اسرائیل را فراگرفته است، زیرا وجدان‌های آگاه و بیدار انسان‌های آزاده در سراسر دنیا در قالب اجتماعات و صحنه‌های مختلف به‌صورت یک‌دل و هم‌صدا، پایان هرچه زودتر سلطه نامشروع صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و غزه را مطالبه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام آفرینش بر پایه سازش، برادری و برابری ساخته شده است، افزود: از اهداف تأسیس شورای حل اختلاف در کنار مراجع قضایی می‌توان به گسترش هم‌زیستی منطبق با عقلانیت، توأم با سعه‌صدر و تحمل یکدیگر جهت جلوگیری از مواجهه با رفتار‌های پرشس‌گرانه قضایی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: شورای حل اختلاف تشکیل شد تا در نظام قضایی کشور صلح و سازش، صفا و صمیمیت بین اصحاب پرونده‌های قضایی ایجاد و جامعه به سَمت و سوی سازگاری و مصالحه حرکت کند.

عبدالهی با اشاره به دلایل استقبال از اجرای آزمایشی قانون جدید شورای حل اختلاف در این استان گفت: اکنون که نهاد شورای حل اختلاف به هدف اصلی خود یعنی صلح وآشتی بازگشته، این سؤال پیش می‌آید؛ آیا زیبنده مردمان مومن، متعهد و صبور استان نیست که در عرصه رفع کینه توزی و تخاصم نیز پیشتاز و سرآمد باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف سراسر استان در تداوم صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی افزود: علی‌رغم اینکه از ابتدای سال تاپایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، افزایش ورودی به شعب شورای حل اختلاف وجود داشته است اما نزدیک به ۴۱درصد از پرونده‌های قابل مصالحه منتهی به سازش شده است.

عبدالهی در خاتمه توصیه کرد: تمام ارکان شورای حل اختلاف استان، علی‌رغم وجود حجم زیاد کار و وظایف محوله، روحیه تبدیل نزاع، درگیری و رفع اختلافات به محبت و سازش را در پرونده‌های قضایی افزایش دهند و اجر و افتخار اصلاح روابط بین افراد را تا همیشه برای خویش به یادگار باقی بگذارند.

این مراسم با حضور معاونین قضایی رئیس کل، دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی شهرستان و قضات مراجع قضایی مرکز استان برگزار شد. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *