تهدید رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب اتم علیه غزه؛ زنگ خطری برای امنیت و صلح جهانی

8:20 - 15 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۹۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تهدید رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب اتم علیه غزه؛ زنگ خطری برای امنیت و صلح جهانی
اظهارنظر یکی از مقام‌های کابینه رژیم صهیونیستی درباره احتمال استفاده از بمب اتمی علیه غزه، زنگ خطر را برای صلح و امنیت در سراسر جهان به صدا درآورده و ضرورت خلع سلاح اتمی این رژیم را بیش از هر زمانی آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – «آمیچای الیاهو»، وزیر راست‌گرای افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین موضع‌گیری خود درباره جنگ این رژیم علیه غزه، استفاده از بمب اتم علیه نوار تحت محاصره غزه را یک احتمال و گزینه محتمل خواند.

این همقطار «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا را مطرح کرد که دور جدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شده، وارد سی‌اُمین روز خود شده بود.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه که به گفته کارشناسان و حقوقدانان طیف گسترده‌ای از جنایت‌ها از نسل‌کشی تا جنایت جنگی را در بر می‌گیرد، تاکنون حدود ۱۰ هزار قربانی برجای گذاشته است؛ ضمن اینکه یک فاجعه بشردوستانه را در غزه رقم زده است.

رژیم صهیونیستی در آستانه رقم زدن جنایتی مرگبار قرار دارد؟ادعای الیاهو چه بود؟

وزیر میراث کابینه نتانیاهو که سابقه اظهارنظر‌های تحریک و توهین‌آمیز دارد، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه انجام داد، بخش‌های مهم و اعتراف نشده سیاست‌ها و رویکرد‌های رژیم صهیونیستی در قبال غزه را افشا کرد.

او در این مصاحبه ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه کمک بشردوستانه به غزه، مدعی شد که چیزی تحت عنوان غیرنظامی در غزه وجود ندارد و ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه یک شکست است.

الیاهو همچنین بر بازپس‌گیری غزه تاکید کرده و درباره حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود، گفت: آن‌ها باید برای خودشان راه‌حلی پیدا کنند.

این وزیر کابینه نتانیاهو همچنین گفت که استفاده از بمب اتمی علیه غزه یک گزینه محتمل است؛ او همچنین گفت که در صورت استفاده از بمب اتمی علیه غزه ۲۴۰ زندانی صهیونیست در غزه بهای جنگ هستند، اما برای آزادی آن‌ها دعا می‌کند.

رژیم صهیونیستی با دستپاچگی به ادعای الیاهو درباره استفاده احتمالی از بمب اتم علیه غزه واکنش نشان داد و توجیه‌های مختلفی را مطرح کرد؛ مانند اینکه الیاهو جز کابینه امنیتی نتانیاهو که در تصمیم‌گیری‌های زمان جنگ نقش دارد، نیست.

نتانیاهو بلافاصله مدعی شد که ادعا‌های الیاهو با واقعیت فاصله دارد و رژیم صهیونیستی براساس بالاترین استاندارد‌ها و قوانین بین‌المللی برای حفظ جان غیرنظامیان تلاش می‌کند!

نتانیاهو عضویت الیاهو در کابینه را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد، اما یکی از وزرای کابینه نتانیاهو ضمن مضحک خواندن تعلیق الیاهو، گفت: این یک شوخی است، زیرا به ندرت جلسات کابینه برگزار می‌شود و بیشتر کار‌ها از طریق رای‌گیری از راه دور پیش می‌رود.

گذشته از بن گویر که گفته‌های الیاهو را با عنوان استفاده از استعاره پوشش داد، مقام‌های سیاسی رژیم صهیونیستی مواضعی را علیه او گرفتند.

الیاهو ۲ روز پیش از این اظهارات جنجالی خود، در شبکه اجتماعی ایکس توییتی درباره نابودی همه یک شهر منتشر کرده بود و آن را با نابودی سدوم و گامورا مقایسه کرده بود.

وزیر میراث کابینه رژیم صهیونیستی پس از دریافت انتقاد‌ها بدون عقب‌نشینی از مواضع خود مدعی شد که این فقط یک استعاره بوده است.

غزه؛ هیروشیمایی بدون بمب اتم

نوار ساحلی غزه سرزمینی به وسعت ۳۶۵ کیلومترمربع دارای ۲.۳ میلیون نفر جمعیت است؛ این منطقه از سال ۲۰۰۶ تاکنون تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی از روز هفتم اکتبر سال جاری دور جدید و کم‌سابقه‌ای از جنایت‌های خود را علیه غزه آغاز کرد.

بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون حدود ۱۰ هزار فلسطینی شهید شدند که بیش از نیمی از آن‌ها زنان و کودکان هستند؛ بیش از یک میلیون فلسطینی آوار شدند؛ بیش از نیمی از خانه‌های غزه آسیب دیده یا تخریب شدند؛ مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و کلیسا‌ها بمباران شدند؛ تجهیزات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌ها رو به اتمام است؛ آب و برق غزه قطع و جیره‌بندی شده‌اند؛ ورود سوخت به این منطقه ممنوع شده است؛ پیکر هزاران فلسطینی همچنان زیر آوار ساختمان‌های تخریب شده بر اثر بمباران قرار دارد؛ ...

زنگ‌های هشدار درباره وقوع فاجعه بشردوستانه در غزه به صدا درآمده‌اند، اما روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه همچنان به‌صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود.

رژیم صهیونیستی طی ۱۸ روز نخست حمله به غزه از میزان بمبی علیه غیرنظامیان استفاده کرد که با بمب اتمی استفاده شده علیه هیروشیما قابل مقایسه بود؛ تصاویر منتشر شده از غزه تفاوت چندانی با تصاویر هیروشیما در سال ۱۹۴۵ ندارد.

آمریکا در ۸ و ۹ آگوست ۱۹۴۵ در جریان جنگ جهانی دوم شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را با بمب اتمی هدف قرار داد؛ این بمب‌ها حاوی اورانیوم غنی شده بودند؛ استفاده آمریکا از بمب اتم علیه شهر هیروشیمای ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ ذهن بشری است.

در عین حال، تعداد بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی بر غزه ریخت، معادل تعداد بمب‌هایی است که آمریکا طی یک سال علیه افغانستان استفاده کرد.

بمبی که آمریکا در سال ۱۹۴۵ علیه هیروشیما از آن استفاده کرد، معادل تقریبا ۱۳ هزار تن مواد منفجره «تی‌ان‌تی» بود.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تا اول نوامبر ۲۰۲۳ بیش از ۱۸ هزار تن مواد منفجره بر سر غزه ریخت؛ این میزان ۱.۵ برابر بیشتر از بمبی است که آمریکا علیه هیروشیما استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی در آستانه رقم زدن جنایتی مرگبار قرار دارد؟
رژیم صهیونیستی در ابتدا گزارش‌هایی از تعداد حملات هوایی انجام شده علیه غزه منتشر می‌کرد، اما در ادامه با درک اینکه اعتراف به بمباران غزه می‌تواند عمق جنایت‌هایش را آشکار کند، آماری از آنچه اهداف بمباران شده خواند، ارائه می‌کند.

آخرین آمار حدود یک هفته پیش منتشر شد که ادعا می‌کرد ۱۲ هزار هدف در غزه مورد حمله قرار گرفته است؛ در این گزارش مشخص نشد که آن‌ها چگونه و با چه ابزاری مورد اصابت قرار گرفته اند.

با وجود این، از مجموع بمب‌های استفاده شده می‌توان چیز‌های زیادی استنباط کرد.

مقام‌های فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تا اول نوامبر ۱۸ هزار تن بمب روی غزه ریخته است و تخریب‌های به وجود آمده با این رقم مطابقت دارد.

تقریبا همه بمب‌های رها شده روی غزه متعلق به خانواده Mk۸۰ طراحی شده توسط آمریکا هستند که از زمان جنگ ویتنام استفاده می‌شدند.

بمب‌های مذکور که در اصل به‌عنوان سلاح‌های سقوط آزاد معمولی یا بمب‌های گنگ طراحی شده بودند، به‌طور مداوم با ابزار‌های هدف‌گیری پیچیده‌ای که آن‌ها را به بمب‌های هوشمند تبدیل کرده‌اند، مدرن سازی شده‌اند.

این بمب‌ها در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که بر اساس وزن کل سلاح طبقه‌بندی می‌شوند: ۱۲۰ کیلوگرم (۲۶۵ پوند)، ۲۵۰ کیلوگرم (۵۵۱ پوند)، ۵۰۰ کیلوگرم (۱۱۰۲ پوند) و هزار کیلوگرم (۲۲۰۴ پوند).

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از سه نوع جنگنده برای بمباران غزه استفاده می‌کند که همگی ساخت آمریکا هستند.

رژیم صهیونیستی احتمالا تاکنون دست‌کم ۲ میلیارد دلار برای بمباران غزه هزینه کرده است و این رقم می‌تواند حتی بیشتر باشد؛ این میزان بدون احتساب هزینه بسیج و آماده خدمت نگه داشتن ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره و انجام جنگ زمینی است که رژیم صهیونیستی هفته گذشته آغاز کرد.

هدف اصلی بمب‌های رژیم صهیونیستی غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی هستند.

رژیم صهیونیستی تهدیدی هسته‌ای برای جهان

رژیم صهیونیستی در حالی حملات مستمر و مرگ‌بار خود به غزه را ادامه می‌دهد که در این مسیر از حمایت همپیمانان غربی خود برخوردار است؛ حتی در مواردی نیز از جنایت‌های آن‌ها الگوبرداری می‌کند.

یک عضو سابق کنست به تازگی اعلام کرد که راه‌حل بحران، تخریب کامل غزه و رقم زدن ویرانی مانند هیروشیما بدون سلاح هسته‌ای است.

در عین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی با اقدام‌های خود آشفتگی‌های پیچیده‌ای را در اراضی اشغالی رقم زده بود، اکنون تلاش دارد تا جامه عمل پوشاندن به آرزوی «اسحاق رابین» یعنی ناپدید کردن غزه و ساکنان آن، شرایط سیاسی خود را ترمیم کند.

او می‌داند که با تبدیل غزه به هیروشیما می‌تواند به این خواسته خود برسد.

«سیمور هرش»، روزنامه‌نگار آمریکایی با اشاره به استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از بمب‌های هدایت شونده آمریکایی، گفت که رژیم صهیونیستی قصد دارد غزه را به هیروشیما تبدیل کند، اما بدون استفاده از سلاح اتمی.

هرش به نقل از یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفت که غزه بدون بمب هسته‌ای به سرنوشت هیروشیما دچار شده است.

ادعای اخیر وزیر میراث کابینه نتانیاهو درباره احتمال استفاده از بمب اتمی علیه غزه با در نظر داشتن واقعیت گستاخی این رژیم دارای سلاح اتمی علیه قوانین بین‌المللی و البته توجه به سابقه این رژیم در استفاده از تسلیحات شیمیایی زنگ خطر را نه‌تنها برای غزه بلکه برای همه جهان به صدا درآورده است.

از این‌رو لازم است تا جامعه جهانی، شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئولانه به فکر خلع سلاح اتمی این رژیم بوده و سایه تهدیدهای آن را از امنیت و صلح در جهان کم کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *