۳۵ زندانی به صورت رای‌باز در شرکت‌های تولیدی شهرستان دیلم مشغول به کار شدند

16:06 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۳۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۵ زندانی به صورت رای‌باز در شرکت‌های تولیدی شهرستان دیلم مشغول به کار شدند
دادستان شهرستان دیلم استان بوشهر از اشتغال ۳۵ زندانی رای‌ باز در شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسام‌الدین حسینی دادستان شهرستان دیلم در نشست با مدیرکل زندان‌های استان بوشهر بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری، توجه به اشتغال زندانیان و وضعیت معیشت خانواده‌های آنان از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضا است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان مبنی بر رسیدگی و حمایت از خانواده زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و سرکشی از زندان‌ها در دستور کار قضات شهرستان دیلم نیز قرار گرفت.

دادستان شهرستان دیلم از آزادی تعداد ۳۵ نفر از زندانیان حوزه قضایی دیلم به صورت رای‌باز و اشتغال در شرکت‌های صنعتی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: شهرستان دیلم یکی از شهرستان‌های میزبان صنعت در استان بوشهر است که از ظرفیت مناسبی جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال برخوردار است.

وی تصریح کرد: این امر با پیگیری‌های دادستانی دیلم  و حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان بوشهر صورت گرفت که با توجه به درخواست دو شرکت تولیدی مستقر در شهرستان دیلم این ۳۵ نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار شدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی ادامه داد: این عمل علاوه بر اینکه نیروی کار شرکت‌های صنعتی در شهرستان را تامین کرد باعث شد خانواده زندانیان نیز از جهت معیشت دغدغه نداشته باشند و دچار آسیب‌های بیشتری نشوند.

وی در ادامه ضمن تشکر از اقدام این شرکت‌ها تاکید کرد: دادستانی دیلم از همه شرکت‌های شهرستان دعوت می‌کند در صورت نیاز به تامین نیروی‌کار درخواست خود را به این دادستانی اعلام تا با هماهنگی‌های لازم با اداره کل زندان‌های استان شرایط اشتغال زندانیان در خارج از زندان فراهم شود.

وی در پایان این دیدار از زحمات مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر و همکاری مدیر کل اداره زندان‌های استان بوشهر و معاونین وی تشکر به عمل آورد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مدیر کل زندان‌های استان بوشهر گزارش مبسوطی از اجرای فعالیت‌ها و عملکرد زندان‌های استان در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی و برنامه‌های اصلاحی وتربیتی در زندان‌های استان و حمایت از خانواده‌های زندانیان ارائه کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *