رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آوارگی هزاران نفر در مرزهای آمریکا؛ جنگ تگزاس با مهاجران

14:14 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آوارگی هزاران نفر در مرزهای آمریکا؛ جنگ تگزاس با مهاجران
بحران مهاجرت در مرز آمریکا با نزدیک شدن کاروان ۵ هزار نفری مهاجران وارد مرحله جدیدی شده است.

خبرگزاری میزان – بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک به دلیل تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی آمریکا در مسیر وخامت بیشتر پیش می‌رود و ابعاد فاجعه انسانی در این منطقه را گسترده‌تر می‌کند.

مهاجران در نزدیکی مرزها و درون خاک آمریکا با نقض گسترده حقوق خود مواجه می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

موضوع مهاجران در آمریکا‌ دهه‌ها است که به جنگی سیاسی تبدیل شده و با رویکرد‌های حل مسئله به سمت بهبود پیش نرفته است.

کاروان ۵ هزار نفری مهاجران در نزدیکی مرز آمریکا

یک کاروان بزرگ از مهاجران شامل حدود ۵ مهاجر از کشور‌های آمریکای مرکزی مانند هائیتی به مرز آمریکا و مکزیک نزدیک شده است؛ این افراد که از انتظار طولانی در صف رسیدگی به درخواست مهاجرتی خود به وسیله دولت مکزیک ناامید شده‌اند، روز دوشنبه سفر خود را به سمت مرز آمریکا آغاز کردند.

این افراد که عمدتا وضعیت مالی نامناسبی دارند، قصد دارند برای رسیدن به آمریکا روزی ۱۵ مایل پیاده‌روی کنند؛ غالب این مهاجران که ماه‌های طولانی در راه بوده‌اند، تاکید دارند که حاضر به بازگشت نیستند.

 

کاروان ۵ هزار نفری مهاجران در نزدیکی مرز آمریکا؛ جنگ بی‌سروصدای تگزاس علیه واشنگتن

 

این کاروان بزرگ‌ترین کاروان مهاجران از ژوئن ۲۰۲۲ است؛ زمانی که ۶ هزار مهاجر به مرز‌های آمریکا رسیدند.

کاروان ۵ هزار نفری مهاجران در حالی به مرز‌های آمریکا نزدیک می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با فشار شدیدی برای بستن مرز‌ها به روی مهاجران مواجه است.

اداره مرز و حفاظت گمرکی آمریکا در ماه سپتامبر حدود ۲۷۰ هزار برخورد با مهاجران را در امتداد منطقه مرزی جنوبی ثبت کرد که بیشتر میزان از دسامبر ۲۰۲۲ است.

رئیس اداره مرز و حفاظت گمرکی آمریکا به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای از افزایش منابع و کارکنان خود برای مواجهه با مهاجران خبر داد.

 


وی گفت: با شرکای داخلی و خارجی خود برای بازگرداندن مستقیم مهاجران به کشور‌های مبدا همکاری می‌کنیم.

ایجاد موانع غیرقانونی بیشتر از سوی تگزاس

«گِرِگ ابوت»، فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس در جنگی بی‌سروصدا علیه واشنگتن و بایدن، موانع غیرقانونی جدیدی را در مسیر مهاجران نصب می‌کند.

ابوت عملیات ستاره تنها را در مارس ۲۰۲۱ برای مبارزه با مهاجرت راه‌اندازی کرد و از آن زمان کیلومتر‌ها مانع مرزی را در امتداد ریو گرانده بین تگزاس و مکزیک مستقر کرده است.

در عین حال، کمیسیون بین‌المللی مرز و آب که معاهدات آب و مرز بین آمریکا و مکزیک را مدیریت می‌کند، در اوایل ماه جاری به ایالت تگزاس اعلام کرد که در حال نقض قوانین فدرال است.

این نهاد اعلام کرد که موانع مذکور بدون اطلاع از سوی تگزاس نصب شده و خلاف قانون اساسی آمریکا است و باید فورا برداشته شود.

ریوگرانده تحت چند معاهده مرزی و آبی بین آمریکا و مکزیک قرار دارد و کمیسیون بین‌المللی مرز و آب وظیفه اعمال حقوق و تعهدات طرفین را برعهده دارد.

در ماه جولای، وزارت دادگستری آمریکا از تگزاس به‌دلیل نصب غیرقانونی شناور‌های مرزی در «ریو گرانده» شکایت کرد و از یک قاضی خواست که ایالت مذکور را مجبور به جمع‌آوری آن‌ها کند؛ در حالی که یک قاضی دادگاه منطقه‌ای ماه گذشته دستور حذف آن‌ها را صادر کرد، دادگاه استیناف حوزه پنجم آمریکا به تگزاس اجازه داده است تا زمانی که پرونده را بررسی می‌کند، در محل خود باقی بمانند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *