آمریکا عامل شعله‌ور شدن جنگ و درگیری‌ها در خاورمیانه

12:54 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۰۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا عامل شعله‌ور شدن جنگ و درگیری‌ها در خاورمیانه
آمریکا برخلاف ادعاهایی که مطرح می‌کند عامل بسیاری از درگیری‌ها و شعله‌ور شدن جنگ در خاورمیانه است.

خبرگزاری میزان - آمریکا که ارتش آن طی ۲۵ سال گذشته بیش از یک میلیون نفر را در جریان جنگ‌های غیرقانونی در خاورمیانه کشته است، از حمله رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برای برانگیختن جنگ گسترده‌تری در سراسر منطقه استفاده می‌کند.

به‌تازگی آمریکا در حال افزایش نیروها، کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های جمگی خود در منطقه غرب آسیاست؛ حدود ۱۰ هزار ملوان و سرباز نیروی زمینی و هوایی آمریکا در منطقه مستقر هستند.

همزمان دولت آمریکا از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که از طریق بمباران گسترده غیرنظامیان، شهادت روزانه صد‌ها نفر و همچنین گرسنگی عمدی و کم‌آبی در جریان است، حمایت کامل می‌کند.

این کشور علاوه بر این تسلیحاتی را فراهم می‌کند که رژیم صهیونیستی با آن‌ها به‌طور همزمان حملاتی را به لبنان، سوریه و فلسطین انجام می‌دهد.

مولفه‌های تشدید تنش نظامی آمریکا در منطقه

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان با استفاده از سلاح‌های آمریکایی و با حمایت کامل سیاسی، نظامی و لجستیکی آمریکا، تنها یکی از مولفه‌های تشدید تنش نظامی واشنگتن در سراسر منطقه است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا همانند گذشته با تکرار برخی اتهام‌زنی‌ها به عنوان یک بهانه، گام‌هایی را برای «تقویت موضع» ارتش آمریکا در منطقه اعلام کرد. 

وی گفت که سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا را در سرتاسر منطقه در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد و «تعداد بیشتری از نیرو‌های خود را آماده استقرار می‌کند».

ارتش آمریکا تاکید کرده که طی هفته گذشته نیرو‌های مستقر در عراق هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار گرفته‌اند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، نیز در ادامه این اتهام‌زنی‌های آستین، ادعا‌هایی را مطرح کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با بیان این ادعا که تنش‌ها علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه افزایش یافته، گفت: ما در حال انجام اقداماتی هستیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم به طور مؤثر از مردم خود دفاع کنیم و در صورت نیاز، قاطعانه پاسخ دهیم.

بلینکن مدعی است: این چیزی نیست که ما می‌خواهیم، چیزی نیست که به دنبال آن هستیم؛ ما خواهان تشدید تنش نیستیم، ما همچنین دارایی‌های بسیار مهمی را در منطقه مستقر کرده‌ایم، دو گروه ناو هواپیمابر، نه برای تحریک، بلکه برای بازدارندگی.

اما وزیر خارجه آمریکا مانند همیشه دروغ می‌گوید؛ تشدید تنش از سوی آمریکاست که خاورمیانه را با نیرو‌ها و تسلیحات پر کرده است.

آمریکا از طریق طرف‌های تحت سلطه خود مانند رژیم صهیونیستی، غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه را در تلاشی عمدی بمباران می‌کند. ناو‌ها و هواپیما‌های جنگی خود را در منطقه مستقر و تهدید می‌کند که هرگونه حمله ادعایی علیه آن‌ها بهانه‌ای برای حمله متقابل خواهد بود.

تداوم اشغالگری آمریکا در خاورمیانه

آمریکا در پی تهاجم وحشیانه و غیرقانونی خود به عراق در سال ۲۰۰۳، بخشی از نیرو‌های خود را در این کشور تاکنون حفظ کرده است، همچنین نیرو‌های آمریکایی به طور غیرقانونی در سوریه مستقر هستند و دولت سوریه را نادیده می‌گیرند.

در همین حال مقامات صهیونیست به تهدید‌ها علیه لبنان ادامه می‌دهند؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با نیرو‌های نظامی این رژیم در مرز با لبنان، نسبت به آنچه «عواقب ویرانگر برای حزب‌الله و دولت لبنان» خوانده شد، هشدار داد.

به طور همزمان آمریکا و سایر رسانه‌های امپریالیستی برای درگیری نظامی در منطقه تحرکاتی را انجام می‌دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تازگی مدعی شد که سلطه نظامی و اقتصادی آمریکا «اصل وحدت‌بخش در جهان» است و «مدیریت آمریکا چیزی است که جهان را کنار هم نگه‌می‌دارد.»

دولت بایدن در حال تشدید جنگ در خاورمیانه است و تهدید‌هایی را به عنوان بخشی از آنچه که آن را درگیری سراسر جهان برای هژمونی جهانی می‌داند، مطرح می‌کند؛ آمریکا در مواجهه افول جهانی اقتصاد خود، جنگ را وسیله‌ای برای اثبات سلطه بر جهان می‌داند.

واشنگتن درباره اوکراین نیز اینگونه عمل کرد و برای تحریک جنگ در اوکراین با هدف کشاندن مسکو به یک درگیری نیابتی تلاش کرد، همزمان واشنگتن بر سر تایوان به درگیری با چین دامن می‌زند.

درخواست هفته گذشته بایدن برای ۱۰۵ میلیارد دلار هزینه نظامی اضافی برای همه این جبهه‌ها، گام بزرگی در تشدید آنچه جنگ‌طلبی است، را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا خاورمیانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *