رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: رسیدگی‌های تخصصی نتایج قاطع و آرای مستحکم را به همراه دارد

16:39 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: رسیدگی‌های تخصصی نتایج قاطع و آرای مستحکم را به همراه دارد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تمجید از اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان سازمان بازرسی در رسیدگی‌ها تاکید کرد: باید این کارشناسی‌ها فنی، تخصصی و دقیق‌تر باشد که نتایج قاطعی را در مراحل بعدی رسیدگی همراه داشته باشد.

خبرگزاری میزان- ناصرعتباتی در جلسه مشترک اداره کل بازرسی با تعدادی از قضات دادگستری استان، با محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و غزه گفت: با دست امداد الهی جبهه مقاومت پیروز و این رژیم منحوس از صحنه روزگار محو خواهد شد.

وی گفت:سازمان بازرسی جایگاه خاص و ویژه‌ای در دستگاه قضایی و سیستم اداری کشور دارد و هماهنگی‌های خوبی بین دادگستری و اداره کل بازرسی استان وجود دارد که به پیشبرد اهداف دستگاه قضایی کشور کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تمجید از اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان سازمان بازرسی در رسیدگی‌ها تاکید کرد: باید این کارشناسی‌ها فنی، تخصصی و دقیق‌تر باشد که نتایج قاطعی را در مراحل بعدی رسیدگی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بازرسی باید با جایگاه نظارتی بالایی که دارد نظارت کند و در عین حال باید جسارت و قدرت ریسک را از مدیران نگرفت و باید به‌گونه‌ای نظارت‌ها اعمال شود که حمایتی و صیانتی باشد و همه امور به سمتی حرکت کندکه توسعه و رشد استان را همراه داشته باشد.

عتباتی به عملکرد شورای دستگاه‌های نظارتی هم اشاره و گفت: اکنون این شورا اولویت و نگاهش حمایتی است و تلاش می‌کند مدیران شجاع و قانونمند را حمایت کند تا بتوانند در راستای برنامه‌های خود نسبت به رشد و شکوفایی استان در زمینه کاری هر مدیر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه صحبت‌های خود بازرسان و سربازرسان اداره کل بازرسی را توجه داد به نگاه تخصصی و دقیق در موضوعات و امور خصوصا قرارداد‌های منعقده ادارات تا خدایی ناکرده سوءاستفاده‌ای اتفاق نیفتد.

وی لزوم تشکیل یک کارگروه علمی و فنی با ترکیب مجموعه‌های دادگستری و بازرسی استان را خواستار شد و گفت: این کارگروه می‌تواند در کیفی کردن رسیدگی‌ها و حصول نتایج مطلوب بسیار کمک کننده باشد.

عتباتی تاکید کرد: اولویت بازرسی استان پیشگیری از حدوث و ارتکاب جرایم باشد؛ چه‌بسا که با یک تذکر مختصر از حدوث یک جرم یا تخلف در نهاد‌ها جلوگیری و مدیری را که نظام برای پرورش او هزینه زیادی کرده است را از دست نداد و حفظ کرد چرا که نیرو‌های انسانی سرمایه‌های اصلی نظام هستند و باید برای نظام حفظ شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بازرسان باید با بی‌طرفی و نگاه فراجناحی خصوصا در مقوله انتخابات رسیدگی‌های خود را انجام دهند و تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نگیرند.

محبوبی مدیرکل سازمان بازرسی استان هم در این جلسه گفت: یکی از اولویت‌ها و هدف‌گذاری انجام شده شناسایی گلوگاه‌های فساد است که باید مبارزه با فساد باسرعت، دقت و قاطعیت صورت گیرد.

وی افزود: از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سازمان بازرسی استان توجه به مقوله معادن، پروژه‌های راکد، پیشگیری از وقوع جرم در موضوعات تصمیم‌ساز ومساعدت به دستگاه‌های اجرایی در جهت انجام وظایف و تکالیف مقرر قانونی و اعتمادسازی بین دستگاه‌های اجرایی است که عملیاتی خواهد شد.

مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: جلسات مشترک حائز اهمیت است و می‌تواند گره‌گشا باشد. فرآیند‌های رسیدگی در بازرسی استان چنانچه آسیب‌شناسی شود، به بهبود روند رسیدگی و حصول نتیجه موردنظر کمک خواهد کرد.

وی با ترسیم فرآیند رسیدگی پیشنهاداتی برای کیفی کردن رسیدگی‌ها ارائه کرد:از جمله ارائه نظرات کارشناسی تخصصی بازرسان باهماهنگی مقام قضایی رسیدگی‌کننده که در حصول نتیجه در پرونده می‌توانند، کمک کنند.

در ادامه جلسه قضات و بازرسان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *