توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال

11:12 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی در تشریح فعالیت‌های نوین سازمان تدارکات پزشکی گفت: شرکت داروسازی سها با امکانات و تجهیزات مدرن در زمینه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه، تولید محصولات جدید و توسعه سبد محصولات را همواره یکی از اهداف خود دارد و بخش تحقیقات داروسازی سها در تلاش است محصولات جدیدی در شاخه مکمل و فرآورده‌های طبیعی و سنتی را به سبد محصولات خود اضافه کند.

وی افزود: تلاش برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز جهت افزایش تولید و ارتقاء ظرفیت تولید، برنامه ریزی برای اصلاح GMP خط تولید شهید فقیهی، توسعه، نوآوری و بهسازی سبد محصولات جامد و مایعات، دارو‌های گیاهی و نانو مکمل‌ها از مهمترین اقدامات شرکت در سال جاری است. باید توجه داشت که تولید نانومکمل‌ها اتفاق مهمی در صنعت دارویی کشور است و می‌تواند در روند بهبود بیماران تاثیر شگرفی بگذارد.

همچنین راه اندازی پروژه پلت‌های دارویی در قالب خرید دانش فنی و ادامه روند ساخت پروژه به عنوان طرح دانش بنیان، یکی از برنامه‌های پیش روی این شرکت است.

عسکری خاطرنشان کرد: شرکت داروسازی سها با راه اندازی و بهره برداری از دستگاه‌های بلیستر و کارتونینگ جهت دو برابر شدن ظرفیت تولید جامدات، تولید دارو‌های دیابت، تولید نانو مکمل ها، تولید دارو‌های گیاهی با همکاری شرکت سها جیسا و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی سعی دارد در جهت رشد تولید و کاهش نیاز‌های دارویی کشور گام بردارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *