نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا

12:23 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا
آمریکا با بستن چشم بر روی واقعیت‌‎ها و نادیده گرفتن حقوق مشروع مرم فلسطین، حمایت همه‌جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی می‌کند.

خبرگزاری میزان - حماس هفته گذشته یکی از بزرگ‌ترین عملیات غافلگیرکننده را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد و آمریکا اعلام کرد که قاطعانه در کنار این رژیم است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه گذشته برای ابراز حمایت واشنگتن وارد اراضی اشغالی شد و نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار کارولینای جنوبی، مدعی شدند که «این حمله تنها به اسرائیل نیست، این حمله به آمریکا است».

 

 

علاوه بر این در روز‌های اخیر مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در بالاترین سطوح با یکدیگر رایزنی داشته‌اند؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته و برای پنجمین بار در یک هفته اخیر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، رایزنی کرد.

بایدن نیز در چند مورد طی یک هفته گذشته بر حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرده و مدعی است: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

 

نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا

 

حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی

این وضعیت بسیار خطرناک و التهاب زاست؛ حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی که منافع مشروع فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد، اوضاع را بدتر خواهد کرد؛ هیلی و دیگر سیاستمداران آمریکایی حماس را مقصر می‌دانند، اما موضوع بسیار فراتر از حماس است.

موضوع مربوط به فلسطینیان از سال ۱۹۴۷ همیشگی بوده است؛ مسئله واقعی در اینجا بر حقوق مشروع مردم فلسطین متمرکز است، آن‌ها می‌خواهند کشور قانونی و مشروع خود را ایجاد کنند، مسیری که باید در پیش گرفت یافتن راه حلی پایدار برای برای تضمین صلح است. 

 

نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا

 

اما در سال‌های اخیر، آمریکا و چندین کشور دیگر امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین را در نظر نگرفته‌اند، آن‌ها حتی می‌خواهند شرایطی ایجاد کنند که فلسطینی‌ها دیگر کشور مستقل خود را نداشته باشند و فلسطین به جای داشتن شانسی برای ایجاد یک کشور مستقل واقعی، تنها به‌عنوان بخشی از اراضی اشغالی تبدیل شود.

نحوه برخورد آمریکا با این مناقشه نمونه دیگری از فقدان خرد و شجاعت واشنگتن برای انجام کار درست است؛ آمریکا غافلگیر شده است، در واقع در شرایطی گرفتار شده که راه حل واقعی، عملی و واقع‌بینانه ندارد. 

به دلیل روشی که اکنون از سوی آمریکا در جریان است، حرکت در جهت اشتباه در واقع وضعیت را بدتر می‌کند؛ این درگیری ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود و منطقه را بار دیگر وارد دوره خطرناک درگیری، رقابت، جنگ و رویارویی کند.

 

نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا

 

آمریکا و بی‌توجهی کامل به حقوق مشروع فلسطین

آمریکا رنگ واقعی خود را نشان داده است؛ آمریکا تنها می‌خواهد راه حل «تک دولتی» را با بی‎توجهی کامل به منافع مشروع مردم فلسطین ترویج کند. 

 

نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا

 

اکنون برای آمریکا غیرواقعی است که انتظار داشته باشد دیگر کشور‌ها همانطور که واشنگتن می‌خواهد، رفتار کنند؛ همچنین این یک اشتباه محاسباتی بزرگ برای آمریکاست که انتظار داشته باشد سایر کشور‌ها به ویژه کشور‌های منطقه از آن‌ پیروی کنند. 

کشور‌های منطقه کشور‌های مهم اسلامی هستند؛ آن‌ها برادران و خواهران واقعی مردم فلسطین به شمار می‌روند و نمی‌توانند شاهد پایمال شدن حقوق مشروع مردم فلسطین باشند.

 

نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطینیان از سوی آمریکا

 

آمریکا باید همه موضوعات را آنگونه که هستند ببیند، نه اینکه کورکورانه با مسائل برخورد کند؛ هرگونه محکومیت تروریسم نباید پوشش یا بهانه‌ای برای نادیده گرفتن و از بین بردن کامل حقوق مشروع مردم فلسطین باشد. تاریخ به آنچه امروز روی می‌دهد نگاه خواهد کرد تا قضاوت نهایی را انجام دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *