تکذیب گزارش ادعایی واشنگتن‌پست؛ منابع ارزی ایران در قطر کاملا در دسترس است

21:15 - 20 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۹۵۶
تکذیب گزارش ادعایی واشنگتن‌پست؛ منابع ارزی ایران در قطر کاملا در دسترس است
نور نیوز و نمایندگی ایران در سازمان ملل ضمن تکذیب گزارش ادعایی واشنگتن‌پست، اعلام کردند که منابع ارزی ایران در قطر کاملا در دسترس است.

خبرگزاری میزان -  نورنیوز نوشت: هیچ تغییری در موضوع دسترسی ایران به منابع ارزی خود در بانک‌های قطر ایجاد نشده و توافق انجام شده به قوت خود باقی است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به‌تازگی مدعی شده بود که آمریکا و قطر توافق کردند تا زمان انجام تحقیقات در مورد آنچه حمله حماس به رژیم صهیونیستی خوانده شده، جلوی دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار موجود در بانک‌های قطر گرفته شود.

در همین حال نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز ادعای روزنامه واشنگتن‌پست را مبنی بر توافق آمریکا با قطر برای بلوکه کردن ۶ میلیارد دلار ایران رد کرد.

نمایندگی دائم کشورمان در واکنش به این یادداشت واشنگتن پست، تاکید کرد: این خبر فاقد صحت است و انتشار آن اعتبار واشنگتن پست را خدشه‌دار می‌کند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران همچنین در واکنش به این یادداشت روزنامه آمریکایی، نوشت: سناتور‌های مورد بحث و دولت آمریکا همگی به خوبی آگاه هستند که نمی‌توانند از توافق انصراف دهند. این پول حقاً متعلق به مردم ایران است که برای دولت جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است تا در دستیابی به همه نیاز‌های ضروری و غیرتحریمی برای ایرانیان تسهیل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *