جزئیاتی از بزرگترین معامله تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

15:00 - 09 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۰۵۲
جزئیاتی از بزرگترین معامله تسلیحاتی رژیم صهیونیستی
آلمان قراردادی را برای خرید سامانه موشکی ساخت رژیم صهیونیستی امضا کرد که بزرگترین معامله تسلیحاتی این رژیم به حساب می‌آید.

خبرگزاری میزان - آلمان و رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته و البته پس از دهه‌ها اختلاف، همکاری‌های مشترک خود را افزایش داده‌اند.

آلمان به تازگی قراردادی را برای خرید سامانه موشکی مافوق صوت Arrow ۳ ساخت رژیم صهیونیستی امضا کرده است که به بخش مهمی از دفاع اروپا در برابر حملات هوایی تبدیل خواهد شد. 

«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس خبری در کنار یوآو «گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که امضای این توافق یک روز تاریخی برای هر ۲ طرف بود.

بزرگترین فروش تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امضای این قرارداد را دستاورد بزرگی برای صنعت نظامی این رژیم خواند. او گفت که این قرارداد به مناسب‌سازی پدافند هوایی آلمان برای آینده کمک خواهد کرد.

این فروش با ارزش حدود ۳.۵ میلیارد دلار (۳.۳ میلیارد یورو) بزرگترین معامله برای صنعت نظامی رژیم صهیونیستی است. 

آلمان پس از آغاز اوکراین در سال ۲۰۲۲، تلاش‌هایی را برای تقویت دفاع هوایی ناتو در اروپا انجام داده و از متحدان خواسته است تا با هم سیستم‌های بازدارنده‌ای را خریداری کنند.

مقامات صهیونیست ادعا می‌کنند که سامانه دوربرد Arrow ۳ که برای ساقط کردن موشک‌های بالای جو زمین طراحی شده، به اندازه کافی قدرتمند است که پوشش محافظتی برای کشور‌های همسایه آلمان نیز ارائه دهد. 

این سیستم از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا توسعه و تولید شده است و پیش از نهایی شدن باید فروش آن از سوی واشنگتن تایید شود.

مبلغ این معامله از یک صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۵ میلیارد دلاری) تامین می‌شود. این صندوق از سوی «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان برای تقویت قدرت دفاع از این کشور در پی جنگ اوکراین، رونمایی شد. 

پروژه ابتکار سپر آسمان اروپا 

بیش از ۱۲ کشور اروپایی تاکنون با پروژه مشترک دفاع هوایی پیشنهادی آلمان، موسوم به «ابتکار سپر آسمان اروپا»، در قالب یک پیمان دفاعی اعلام موافقت کرده‌اند.

پروژه سپر آسمان اروپا شامل خرید مشترک سیستم‌های برد کوتاه، میان‌برد و بلند، از جمله IRIS-T ساخت آلمان، سامانه پاتریوت آمریکایی و سامانه Arrow ۳ رژیم صهیونیستی است.

با این حال، برخی از همسایگان آلمان، از جمله فرانسه و لهستان، تاکنون از امضای این پیمان خودداری کرده‌اند. مقامات فرانسوی می‌گویند که ترجیح آن‌ها استفاده از سامانه‌های ساخته شده در داخل اتحادیه اروپا است.

برلین گفته است که انتظار دارد سیستم Arrow ۳ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۵ تحویل داده شود. 

فروش این سامانه اولین باری است که این سیستم فراتر از مرز‌های اراضی اشغالی و آمریکا مستقر می‌شود.

به گفته موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، رژیم صهیونیستی اکنون نهمین صادرکننده بزرگ تجهیزات و فناوری‌های نظامی است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که صادرات تسلیحاتش در سال گذشته به رکورد جدید ۱۲.۵ میلیارد دلاری رسید که ۲ برابر میزان سه سال قبل است. 

«یوزی روبین»، از کارشناسان ارشد برنامه موشکی رژیم صهیونیستی می‌گوید: جنگ در اوکراین تقاضا‌ها برای خریداری سیستم‌های نظامی را در سراسر جهان افزایش داده است.

روبین گفت: این وضعیتی است که به نفع تمام صنایع دفاعی غرب، یعنی اروپا و آمریکا، و همچنین اسرائیل است.

به گفته کارشناسان، فروش تسلیحات رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ اوکراین افزایش یافته و این رژیم از جنگ اوکراین منتفع شده است.

«الیوت چپمن»، تحلیلگر خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت اطلاعات دفاعی انگلیسی «جینز»، گفت: جنگ در اوکراین احتمالا تقاضای اروپا برای سیستم‌هایی را افزایش می‌دهد که اسرائیل آن‌ها را در اختیار دارد.

هفت دهه پس از تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، آلمان امروز یکی از نزدیکترین متحدان و بزرگترین شرکای تجاری رژیم صهیونیستی در اروپا است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *