شرح واقعه حمله گروهک تروریستی حرکة النضال از زبان پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی

17:09 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شرح واقعه حمله گروهک تروریستی حرکة النضال از زبان پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی
جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال با بیان اظهارات سعدالله اقدامی پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی یکی از شهدای حمله گروهک تروریستی حرکة النضال برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال صبح امروز «چهارشنبه ۲۹ شهریور» به ریاست قاضی حسین زاده رئیس شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه روابط بین‌الملل تهران با حضور خواهان برگزار شد.

سعدالله اقدامی پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی در ابتدای صحبت‌های خود با توضیح شرحی از واقعه گفت: ایران با ۱۷ هزار شهید ترور یکی از قربانیان تروریسم داخلی و خارجی است، این گروهک‌های تروریستی توسط کشور‌های اروپایی در گوشه و کنار دنیا به نفرت پراکنی علیه ایرانیان ساکن و خارج از کشور مشغول هستند. یکی از این گروه‌های تروریستی که در اروپا مستقر است، گروه حرکه النضال است که در آخرین اقدامات دهشناک خود در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳ نفر از هموطنان ایرانی از جمله محمد طاها، کودک چهار ساله را به شهادت رساندند و بیش از ۷۰ نفر را با قساوت و بیرحمی وصف ناشندنی مجروح و مصدوم کردند. 

وی در ادامه بیان کرد: تیم عملیات تروریستی ۳۱ شهریور ماه اهواز که وابستگی آن‌ها به گروهک حرکه النضال و گروه داعش برابر اسناد و دلایل قید شده در دادخواست تنظیمی اثبات شده است و هر دوی این دو گروه نیز مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته اند. 

به گفته سعدالله اقدامی گروهک تروریستی داعش با حمایت و هدایت آمریکا، ارکان و مقامات آن تاسیس شد و علاوه بر دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی، بسیاری از آموزش‌های نظامی و تروریستی در پایگاه‌های منطقه‌ای وزارت دفاع و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به تروریست‌ها آموزش داده شده و تجهیز شده اند.

وی افزود: در اقدامی تعجب برانگیز دیگر، شاهد حمایت و پشتیبانی دولت سوئد به عنوان دولت حامی حقوق بشر از گروه حرکه النضال و این قاتلان هستیم که دستشان به خون دها مرد و زن و کودک آلوده است، این در حالی است که سرکرده گروه حرکه النضال، حبیب فرج الله چعب در آخرین جلسه دادگاه خود که در ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد که کشور سوئد و دستگاه‌های امنیتی آن از او حمایت و پشتیبانی همه جانبه‌ای در قتل عام مردم بی دفاع داشته اند، تروریست مزبور در جلسه دادرسی اعتراف کرد سرکردگان و عناصر گروهک تروریستی حرکه النضال در طراحی و انجام عملیات تروریستی ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ دخیل بوده‌اند.

پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی در ادامه بیان کرد: پس از وقوع این اقدام تروریستی؛ حبیب فرج الله چعب در شبکه احوازنا منتسب به گروهک تروریستی حرکه النضال "خشنودی و خرسندی خود را از این اقدام تروریستی بیان داشت" و باید اعلام کنیم که این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها کماکان از طرف کشور سوئد در خصوص سرکرده جدید این گروهک (سعید حمیدان) همچنان ادامه دارد.

پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی گفت: انتظار و درخواست ما قربانیان و خانواده‌های شهدا و مصدومان عملیات تروریستی به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم این است که دولت آمریکا و سوئد به عنوان یکی از تابعان حقوق بین‌الملل به تعهدات بین‌المللی خودشان در مبارزه با تروریسم، اجرای عدالت و حقوق بشر پایبند باشند. این دولت‌ها نباید به تروریست‌ها اجازه اقامت، تردد، سکونت، طراحی و اجرای عملیات تروریستی از این کشور را بدهد چه برسد به اینکه حمایت مادی و معنوی مستقیم از آن‌ها و تشویق به جنایت و نفرت پراکنی داشته باشد.

وی افزود: بنده به عنوان قربانی اقدامات تروریستی گروه مذکور، آلام و رنج‌های ناشی از جنایت تروریست‌ها برایم با حمایت دولت شما از گروه مذکور صد برابر شده است. این موضوع خلاف قوانین و تعهدات بین المللی است. دولت آمریکا و سوئد و دستگاه امنیتی آن‌ها باید در حمایت از این تروریست‌ها پاسخگو باشد و نسبت به تحویل عناصر دیگر این گروه به ایران و یا محاکمه آن‌ها اقدام کند.

وی گفت: در قوانین بین المللی چیزی به نام تروریسم خوب یا بد وجود ندارد وظیفه تمام کشور‌ها این است که با اتخاذ سیاست واحد و اجتناب از استاندارد دوگانه در قطع حمایت خود از تروریسم اقدام کرده و درنگ نکنند. 

به گفته وی دستگاه قضایی و امنیتی آمریکا و سوئد نباید عدالت و انصاف خود را قربانی نقشه‌های سیاسی کنند و در دام تروریست‌ها بیفتد؛ اگر جامعه بین المللی امروز نتواند جلوی اینگونه سیاسی کاری را بگیرد در آینده نه‌چندان دور شاهد لرزان شدن امنیت انسانی، صلح و ... در جهان خواهیم بود؛ لذا درخواست ما به عنوان قربانیان ترویسم این است که دولت آمریکا و سوئد نسبت به حمایت از گروه‌های تروریستی پایان دهد، استفاده از خاک این کشور توسط گروه‌های تروریستی را قطع کند. اجرای عدالت و محاکمه تروریست‌های مستقر در خاک و یا پایگاه‌های تحت حمایت آن‌ها اقدام کند، آن‌ها را از خاک خود اخراج کند و اگر نمی‌تواند مجرمین تروریستی را برای اجرای عدالت، پیشگیری از جنایات تروریستی و تسکین آلام قربانیان ترور استرداد کند. واز مقام دادگاه، رسیدگی و صدور حکم مبنی بر محکومیت خواندگان به جبران خسارات مادی، معنوی وارده به خواهان‌ها به انضمام خسارت تنبیهی حسب نظر دادگاه درخواست می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *