درام در بلگراد/ چگونگی بازگشت کشتی‌گیران روسی به عرصه بین‌المللی

9:58 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۱۸۳
درام در بلگراد/ چگونگی بازگشت کشتی‌گیران روسی به عرصه بین‌المللی
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان هیجانات منفی زیادی برای هواداران داغستانی داشت.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های جهانی کشتی آزاد در صربستان به پایان رسید و این مسابقات هیجانات زیادی را به همراه داشت که بیشتر آن‌ها برای هواداران داغستانی منفی بود.

یکی از مهمترین حوادث در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد صربستان ۲۰۲۳ برای اهالی کشتی داغستان ناکامی عبدالرشید سعداله‌یف قهرمان دو دوره المپیک در رسیدن به فینال بود. کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه که شش سال شکست نخورده بود، در دور سوم مقابل مجتبی گلیج تنها چهار ثانیه مانده به پایان مسابقه، سرنوشت را برگرداند و گلیج را ضربه فنی کرد.

این شاهکار بلافاصله به اطلاع عموم رسید، اما تحسین آن زیاد دوام نیاورد چراکه یک ساعت بعد سعداله‌یف توسط احمد تاج‌الدینف ۲۰ ساله که در آکادمی سعداله‌یف در ماخاچکالا رشد کرده و همان جا کار می‌کند، متوقف شد. درست است عبدالرشید با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد و در وقت دوم با شکست از مبارزه کنار رفت، اما پیش از آن نماینده جوان بحرین یکی دیگر از محبوب‌ترین قهرمانان المپیک از آمریکا کایل اسنایدر را شکست داد. اینگونه بود که تاج‌الدینف در اولین پیکار‌های جهانی خود غوغا کرد و به فینال راه یافت و با شکست ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی قهرمان دنیا شد.

به موازات این، شامیل ممدوف آینده‌دار فینالیست نشد که اتفاقاً به کشتی ‌گیر داغستانی الاصل مجارستان اسماعیل موساکایف باخت.

دیگر ناکامی برای قهرمان المپیک توکیو یعنی زائور اوگویف به وجود آمد. عباس گادژی ماگومدوف قهرمان وزن ۶۱ کیلوگرم جهان نیز با یک پله سقوط در جهانی امسال صاحب مدال نقره شد.

البته این مسابقات خبر‌های خوبی هم برای داغستانی‌ها داشت، احمد عثمان‌اف هم خودش و هم روسیه را در این دوره از مسابقات به نخستین مدال طلا رساند.

کشتی سخت‌ترین ورزشی است که هیچ اشتباهی را نمی‌بخشد و تنها یک فرد دور از ورزش می‌تواند از شکست تیمی که در حال حاضر دو طلا، یک نقره، یک برنز و سه مجوز از شش سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده است، این قدر تند صحبت کند. هر چقدر که شاید پیش پا افتاده باشد، اما عواقب عدم حضور در صحنه بین‌المللی واضح است. در کشتی قطعاً این امر بخشیده نمی‌شود.

سفر‌های منظم به خارج از کشور برای ورزشکاران یک انگیزه، رقابت، هیجان خاص، علاقه و آتش در چشم است. به طور حتم تیمی که ۲-۳ روز قبل از سفر به بلگراد هنوز نمی‌دانست چه ترکیبی دارد نمی‌تواند در آنجا پیروز شود.

زمان نشان خواهد داد که آیا کشتی گیران آزاد روسیه در آینده نزدیک می‌توانند تاج خود را به دست آورند یا خیر. المپیک پاریس نزدیک است، نکته اصلی رسیدن به آنجاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *