امحای داروی قاچاق و تقلبی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در شیراز

10:06 - 15 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۴۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بیش از ۹۰ میلیارد ریال دارو‌های قاچاق و تقلبی شامل هورمون‌ها و مکمل‌های غیر مجاز ورزشی و روانگردان در شیراز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امحاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بیش از ۹۰ میلیارد ریال دارو‌های قاچاق و تقلبی شامل هورمون‌ها و مکمل‌های غیر مجاز ورزشی و روانگردان در شیراز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امحاء شد.

کورش زارعی، سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در حاشیه امحاء دارو‌های قاچاق و غیرمجاز در این شهر گفت: دارو‌های قاچاقی که در شیراز امحاء گردید شامل موادمخدر، روانگردان، مکمل‌های ورزشی غیرمجاز، دارو‌های سقط جنین و سایردارو‌هایی است که بنا به تشخیص بازرسان دانشگاه علوم پزشکی برای سلامت جامعه مضر بودند.

این مقام قضایی ارزش ریالی این دارو‌ها را بیش از ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس و نظر دادستان عمومی و انقلاب شیراز این دارو‌ها در سطح شهر جمع آوری و پس از تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی در چارچوب قانون دستور امحاء و نابودی دارو‌ها صادر گردید.

وی با اشاره به اینکه این پرونده‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز بررسی شده، اظهار کرد: پس از بررسی و رسیدگی در شعب ویژه رسیدگی به این جرائم و صدور کیفرخواست و ارسال پرونده‌ها به دادگاه برای قاچاقچیان این دارو‌ها مطابق قانون مجازات‌های سنگین حبس در نظر گرفته شد که هم اکنون تعدادی از محکومین این پرونده‌ها در حال تحمل حبس در زندان می‌باشند.

امحاء ۹۰ میلیارد ریال داروی قاچاق و تقلبی در شیراز
سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز از تشکیل تیمی برای برخورد جدی با این دسته از افراد خبرداد و گفت: کارگروهی با همکاری دستگاه قضایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ضابطین به صورت مستمر و دائم اماکن مستعد عرضه این قبیل دارو‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

امحاء ۹۰ میلیارد ریال داروی قاچاق و تقلبی در شیراز
زارعی تاکید کرد: در صورت کشف دارو‌های غیر مجاز با تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی سریع دردادسرا پرونده‌ها با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.


وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان فارس در برخورد با قاچاقچیان دارو قاطع است، افزود: مجموعه قضایی استان در برخورد با این دسته از افراد جدیت زیادی دارد و سریع ودر چارچوب قانون با مرتکبین این گونه جرائم با قاطعیت برخورد می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *