کتاب نگاهی به موسیقی نواحی کرمان منتشر شد

16:00 - 16 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۴۰۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب نگاهی به موسیقی نواحی کرمان به‌کوششِ سیدفوادالدین توحیدی که به ویژگی‌های منحصر به فرد موسیقی کرمان و انواع موسیقی نواحی در این استان پرداخته منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب نگاهی به موسیقی نواحی کرمان به‌ کوششِ سیدفوادالدین توحیدی که به ویژگی‌های منحصر به فرد موسیقی کرمان و انواع موسیقی نواحی در این استان پرداخته منتشر شد. 

در این کتاب که به‌کوششِ سیدفوادالدین توحیدی، پژوهشگر موسیقی نواحی کرمان، سامان یافته، به ویژگی‌های منحصر به فرد موسیقی کرمان و انواع موسیقی نواحی در این استان پهناور پرداخته شده است.

معرفی سازهای کرمان با ارائه توضیحاتی درباره برخی آداب و رسوم در قالب یادداشت‌هایی کوتاه از این پژوهشگر بر غنای پژوهشی و محتوایی این کتاب افزوده است.

کتاب نگاهی به موسیقی نواحی کرمان منتشر شد///////////////////////جمعه

توحیدی درباره این کتاب گفت: این کتاب به همراه 15 لوح صوتی که دستاورد 22 سال کار پژوهشی و میدانی است ارایه شده است.

وی درباره‌ درون‌مایه‌ این اثر پژوهشی گفت: در چارچوب این لوح‌ها، گروه‌بندی‌های محتوایی موسیقی نواحی کرمان که گونه‌هایی از موسیقی حماسی و منظومه‌خوانی است نیز گنجانده شده است.

این پژوهشگر با اشاره به این‌که «کرمان با داشتن بیش از40 گونه بازی و پایکوبی‌های آیینی، دارای بالاترین تراز این‌گونه دست‌افشانی‌ها است» تصریح کرد: پس از کرمان، استان کردستان با 12 گونه رقص بومی در رده‌ دوم قرارمی‌گیرد که متاسفانه در این سال‌ها کم‌تر به بضاعت فرهنگی و داشته‌های این خطه پرداخته شده است.

توحیدی ادامه داد: در این کتاب ضمن معرفی سازهای کرمان، توضیحاتی درباره‌ برخی آداب و رسوم در قالب یادداشت‌هایی کوتاه نوشته‌ام تا بر غنای پژوهشی و محتوایی این کتاب افزوده شود.

گفتنی است؛ سید فوادالدین توحیدی، موسیقی‌دان و از پژوهشگران نام آشنای حوزه موسیقی نواحی است. از این پژوهشگر تاکنون مجموعه یازده‌گانه آلبوم موسیقی نواحی کرمان «کویرانه» و «باغ آوا» منتشر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *