قیمت گوشت افزایش یافت/ دام زنده به ۳۰ هزار تومان رسید

12:14 - 15 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۳۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هر کیلوگرم گوشت قرمز به صورت شقه کیلویی ۶۱ تا ۶۳ هزار تومان به واحد‌های صنفی ارائه می‌شود و این واحد‌ها با سود ۱۰ درصدی به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

قیمت گوشت افزایش یافت/ دام زنده به ۳۰ هزار تومان رسیدعلی اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز روند صعودی دارد، اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت قرمز به صورت شقه کیلویی ۶۱ تا ۶۳ هزار تومان به واحد‌های صنفی ارائه می‌شود و این واحد‌ها با سود ۱۰ درصدی به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه گوشت تنظیم بازاری خارجی نیز در بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: گوشت‌های تنظیم بازاری با قیمت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان در واحد‌های صنفی عرضه می‌شود.

با بیان اینکه قیمت دام زنده در حال حاضر بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است، افزود: به دلیل عرضه کم دام در میادین قیمت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قاچاق دام از مرز‌های کشور یکی از دلیل گرانی قیمت است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مقدار دام پیش بینی شده برای سال ۹۷ در حال اتمام است همچنین به دلیل ذبح‌های زیادی که در اعیاد صورت گرفته همه بر بازار تاثیر گذاشته است.

ملکی ادامه داد: تمام مسائل و کمبود‌ها در این زمینه را به مسئولان انتقال دادیم و آن‌ها باید چاره‌ای برای این مسئله بیاندیشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرد: اگر جلوی قاچاق دام گرفته نشود باید در انتظار افزایش قیمت بیشتر باشیم.

به گزارش ، افزایش قیمت ارز موجب شده تا انگیزه برای قاچاق دام از مرز‌های کشور بیشتر شود و این مسئله تنظیم بازار گوشت قرمز در داخل کشور را با مشکل مواجه کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *