هشدار سیلاب در استان‌های شمالی/کاهش محسوس دما در شمال و شمال‌شرق

9:58 - 17 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۲۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
هشدار سیلاب در استان‌های شمالی/کاهش محسوس دما در شمال و شمال‌شرق
کارشناس سازمان هواشناسی برای استان‌های شمالی کشور سیلاب را پیش‌بینی کرد و به مردم توصیه کرد تا از تردد در مناطق پرخطر که احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارد پرهیز کنند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، شمال آذربایجان شرقی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. برای فردا در گیلان، مازندران، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است که بارش‌ها تا اوایل هفته ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کشور بین ۳ تا ۶ درجه و در شمال‌شرق کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

گودرزی با اعلام اینکه آب‌های شمال کشور مواج و متلاطم است شدت بارش‌ها را با صدور هشدار نارنجی مربوط به استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، و شمال شرق آذربایجان شرقی دانست و توصیه کرد: هموطنان نسبت به جاری شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های نامبرده توجه داشته باشند.

به گفته وی، تهران امروز بعدازظهر وزش باد دارد و بیشینه دما۳۶ درجه پیش‌بینی شده است. تهران از شنبه خنک می‌شود.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *