جلالی: مسئولیت شکست با من است، چرا بازیکن را جریمه می‌کنید؟/ اگر بمانم پیکان جدیدی را خواهید دید

18:15 - 15 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۲۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: مسئولیت شکست بر عهده من است. به چه علت بازیکن را جریمه می‌کنید؟ من را جریمه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل نساجی صحبت‌هایی انجام داد که گزیده‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید:

*در تمام سال‌هایی که کار می‌کنم برای اولین بار است در چنین شرایطی قرار داریم. یک زمانی هست که یکی دو بازی خوب بازی می‌کنید و می‌بازید، اما اینکه ۶، ۷ بازی تلاش می‌کنی و بازنده هستید، برایم سخت و قابل هضم نیست. این شرایط ناراحت کننده است و امیدوارم دیگر برای هیچ مربی چنین شرایطی پیش نیاید.

وی در واکنش به جریمه ۲۰ درصدی اعضای تیم فوتبال پیکان از سوی محمود شیعی مدیرعامل باشگاه گفت:

*مصاحبه ایشان (محمود شیعی مدیرعامل باشگاه در خصوص جریمه ۲۰ درصدی اعضای تیم فوتبال پیکان)  را خواندم. اینکه در روز‌های سخت فرار رو به جلو کنیم، کار مدیریتی نیست. وقتی به روز‌های سخت برسیم، همه باید سهم خودمان را برداریم. ایشان (مدیرعامل پیکان) گفته که پیکان تاکنون اینطور نشده بود، مگر من در کار مربیگری‌ام اینطوری شده بودم؟ وقتی بازی تمام شد، ایشان که باتجربه است نباید عصبی می‌شد و صحبت از جریمه تیم می‌کرد.

*بهتر است آقای شیعی در قبال کوتاهی‌هایی که باشگاه کرده، صحبت کند. اگر قرار است این صحبت‌ها در رسانه‌ها مطرح شود، کار خوبی نیست. همه بازی‌مان را دیدند و اصلا خوب کار نکردیم و در واقع بد بازی کردیم، اما دلیلی ندارد در رسانه تیم را جریمه کنند. نمی‌فهمم این کار را کجا یاد می‌گیرند! مربی کارش را می‌کند و اگر او را نمی‌خواهید، بگویید خداحافظ.

*اگر قرار است در رسانه‌ها صحبت کنند، سهم‌شان را تنها در پیروزی برنداشته و موقع باخت نیز سهم‌شان را بردارند. مگر می‌شود تیم به اینجا برسد و فقط مربی و بازیکن مقصر باشند؟ دو سال خوب بودیم و الان هم تیم بدی نیستیم. در حال حاضر به شرایط بدی خورده‌ایم، اما کسی نباید در رسانه‌ها مصاحبه کرده یا تهدید و جریمه کند.

*مسئولیت شکست بر عهده من است. به چه علت بازیکن را جریمه می‌کنید؟ من را جریمه کنید. بروید اثبات کنید که مقصر شکست‌ها من بودم، نه اینکه در رسانه‌ها اینگونه صحبت کنید. این کار اصلا موجه نیست.

*الان مربی پیکان هستم و اگر فردا بگویند مربی پیکان نیستی، باز هم مشکلات را در رسانه‌ها نمی‌گویم. اگر می‌خواهیم فرهنگ‌سازی کنیم، این نوع برخورد‌ها مدیریتی و تخصصی نیست. از این موضوع خیلی ناراحتم و شنبه در جلسه هیئت مدیره شرکت کرده و نقطه نظراتم را می‌گویم. اگر دوست داشتند مخلص‌شان هستم، در غیر این صورت می‌روم.

*خودشان می‌دانند چقدر خدمت کرده‌ام. بازیکنان جوان پیکان را امروز دیدید که پنج نفر از تیم امید بودند. به این کارم افتخار می‌کنم، اما به خاطر نتایجی که کسب شده، ناراحتم و دنبال راهی هستم. اگر در پیکان ادامه بدهم، حتما پیکان جدیدی را خواهید دید. تیم حتما باید ترمیم شود.

*اگر جای مدیرعامل باشگاه بودم، شنبه در جلسه شرکت کرده و می‌گفتم به دردمان نمی‌خوری و خداحافظ. تا الان در تیم‌های زیادی کار کرده‌ام و این موضوع را به هیئت مدیره باشگاه گفته‌ام. دو بار به جایی رسیدم که استعفاء دادم و گفتم این کار من نیست.

*اگر فوتبال را دیده باشید، این نوع باخت‌ها صرفا یک باخت محسوب نمی‌شوند. تیم بسکتبال ایران را دیدید که چطور در یکی از بازی‌هایش شکست خورد یا شکست‌های ما مقابل فولاد خوزستان و پرسپولیس را دیدید. تحلیل‌های ما باید روی بدنه فوتبال باشد نه اینکه تابلوی نتایج را ببینیم. یادم است پارسال در اصفهان مثل نتیجه امروز دقایق آخر بردیم. در آنجا گفتیم در حدی که باید بازی می‌کردیم، نبودیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *