مذاکره موشکی؛ رویای آشفته دشمنان مردم ایران

15:11 - 14 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۲۳۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نمی‌توان یک ابزار بزرگ و تأثیر گذاری مانند موشک را به پای دیپلماسی فریب واگذار کرد؛ هر چند توانمندی نظامی، آن هم در زمینه موشک خود عاملی برای وادار کردن دشمن برای نشستن پای میز مذاکره می‌تواند باشد.

عناصری که موشک را برای ایران حیاتی کرده استگروه سیاسی ؛ نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعای آمریکا علیه ایران به خاطر آزمایش موشکی هر چند بی نتیجه و بدون صدور قطعنامه پایان یافت، اما آمریکا و کشور‌های اروپایی از این موضوع دست بردار نخواهند بود.

موضوع توانمندی‌های موشکی ایران پس از موضوع هسته‌ای همواره یکی از بهانه‌هایی بوده است که آمریکایی‌ها از آن یک سوژه «ایران‌هراسی» ساخته‌اند و سعی دارند از این طریق افکار عمومی جهان را به این موضوع جلب کنند که جمهوری اسلامی ایران برای صلح و امنیت منطقه و حتی جهان خطرناک است!

عصبانیت مخلان امنیت جهان از پیشرفت موشکی ایران
اما کشوری که همواره از سوی دشمنان تهدید می‌شود، آیا می‌تواند مولفه قدرت خود را به خاطر ناخرسندی کشور‌هایی که خود مخل امنیت و آسایش مردم جهان هستند، برچیند؟

درک اهمیت پیشرفت‌های موشکی ایران کار دشواری نیست، کافی است که یک نگاه کوتاه به دوران جنگ تحمیلی بیندازیم، پی به اهمیت وجود سلاح‌هایی همچون موشک خواهیم برد. آن‌هایی که اعتقاد دارند بر سر توانمندی موشکی نیز همچون هسته‌ای مذاکره کنیم، دوران دفاع مقدس را به یاد بیاورند که چگونه شهرهای کشور موشک باران می‌شد و ما هیچ سلاحی نداشتیم که بتواند پاسخ حملات ارتش متجاوز رژیم بعثی را بدهد.

سلاح استراتژیکی به نام موشک
موشک یک سلاح استراتژیک در موقعیت‌های ویژه است، چنین سلاحی می‌تواند یک دشمن متجاوز را در هر گوشه‌ای از جهان که باشد تهدید کند و  بازدارندگی سلاح موشکی از هر سلاح دیگری بیشتر است.

حتی هواپیما‌های بمب افکن پیشرفته‌ای که از سوی کشور‌هایی همچون آمریکا و روسیه ساخته شده است، نمی‌تواند به اندازه موشک در یک نبرد نامتقارن، تأثیر گذار باشد.

موشک‌ها از هواپیما‌های جنگنده و بمب افکن بسیار کم هزینه تر، اما مخربتر است. ساخت یک هواپیما بسیار گران تمام می‌شود و احتمال هدف قرار گرفتن آن نیز بسیار است.

همین هواپیما‌های جنگنده بمب افکن از سوی یگان‌های موشکی هدف قرار می‌گیرند و سرنگون می‌شوند.

تکنولوژی بومی موشکی 
قابلیت ساخت موشک(فارغ از مشخصات آن) اکنون در اختیار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ این ظرفیت با همت بلند جوانان و دانشمندان کشورمان از ارتش و سپاه به دست آمده است و کاملا بومی است و روز به روز ارتقاء می‌یابد.

دلیل این که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تن به خواسته آمریکا و اروپا در واگذاری توانمندی موشکی خود نمی‌دهد، روشن است و در مقابل نیز اصرار آمریکا بر برچیدن توانمندی موشکی ایران قابل درک است. دشمن، طرف مقابل را ضعیف می‌خواهد و برای این که این ضعف را ایجاد کند، سعی دارد تا مولفه‌های قدرت کشوری مانند ایران را بکاهد.

تغییر موازنه قدرت در منطقه بواسطه اقتدار موشکی و دفاعی ایران
یکی از دلایلی که آمریکا را وادار به فشار برای حذف موشکی ایران کرده این است که پیشرفت موشکی جمهوری اسلامی، توازن قدرتی که ایالات متحده در منطقه حاکم کرده را تغییر داده است.

ایران اکنون با وجود کمترین بودجه نظامی در منطقه حساس غرب آسیا و خلیج فارس، به خاطر وجود موشک‌های بالستیک، آمریکا را در منطقه به چالش کشیده و حتی این قدرت موشکی فراتر رفته و حزب الله را نیز در کنار مرز‌های رژیم صهیونیستی به یک قدرت موشکی تبدیل کرده است که رژیم جعلی صهیونیستی از وحشت وجود موشک ها، جرأت تعرض به لبنان را ندارد.

نباید شک داشت که توانمندی موشکی ایران است که باعث شده تا آمریکا از اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران منصرف شود.

پس توانمندی موشکی ایران یک عامل بازدارنده و تغییر دهنده موازنه قدرت در منطقه تعریف می‌شود، آن هم در گوشه‌ای از جهان که هر روز شاهد بحران‌ها و تحولات بزرگی است.

 همین عامل بازدارنده بواسطه پیشرفت موشکی است که باعث شده تا دشمن برای دوری از جنگ سخت، پیشنهاد مذاکره بدهد.

مذاکره موشکی؛ رویای آشفته دشمنان مردم ایران
دشمن تلاش دارد تا بر سر توانمندی موشکی ایران یک فضای منفی ایجاد کند تا با اتخاذ شگردهای سیاسی از روزنه مذاکره و گفت وگو برای خنثی کردن چنین توانمندی بزرگی، بهره برده شود.

پیشنهاد‌های مذاکره بر سر موشک‌های ایران از سوی اروپا و آمریکا بار‌ها تکرار شده است در حالی که، چنین دیپلماسی که از سوی آن‌ها پیگیری می‌شود، با فرو ریختن برجام غیر قابل باور است.

توانمندی موشکی را به پای دیپلماسی فریب نمی‌گذاریم
نمی‌توان یک ابزار بزرگ و تأثیر گذاری مانند موشک را به پای دیپلماسی فریب واگذار کرد؛ هر چند توانمندی نظامی، آن هم در زمینه موشک خود عاملی برای وادار کردن دشمن برای نشستن پای میز مذاکره می‌تواند باشد.

از سویی دیگر باید توجه داشت که فناوری موشکی تنها در زمینه نظامی کاربرد ندارد بلکه در زمینه‌های گوناگون همچون پرتاب ماهواره نیز به کار می‌رود و ایران توانسته است در زمینه پرتاب ماهواره به فضا پیشرفت‌های خوبی داشته باشد که در این زمینه نیز باعث ناخرسندی و عصبانیت آمریکا و اروپا شده است.

تقویت غرور ملی با توانمندی موشکی
به زمانی که موشک‌های میان برد بالستیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر سر تروریست‌هایی در سوریه و کردستان عراق فرود آمد و پایگاه آن‌ها را ویران کرد و ده‌ها نفر از آن‌ها به هلاکت رساند که باعث افتخار و سربلندی برای تک تک ایرانیان شد بیندیشم، به این نتیجه می‌رسیم که چنین پیشرفت‌هایی باعث غرور ملی است.

مردم ایران به وجود نیرو‌های مسلحی که توانسته است در شرایط فشار و تحریم به چنین پیشرفت‌های بزرگی دست یابد، افتخار می‌کنند و به خود می‌بالند و این همان غرور ملی است که باید در ایران اسلامی وجود داشته باشد و تقویت شود.

پس باید توان موشکی را هر چه بیشتر ارتقاء و بدون توجه به تهدیدات آمریکا و دیگر دشمنان به راه درستی که در این زمینه انتخاب شده ادامه دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *