دستور وزیر اقتصاد درباره تضمین‌های بانکی طرح‌های تولیدی و دانش بنیان برای فعالان اقتصادی

20:07 - 09 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۲۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دستور وزیر اقتصاد درباره تضمین‌های بانکی طرح‌های تولیدی و دانش بنیان برای فعالان اقتصادی
وزیر اقتصاد می‌گوید به بانک‌ها تکلیف می‌کنم درباره تضمین‌های بانکی طرح‌های تولیدی و دانش بنیان برای فعالان اقتصادی امکانات بهتری فراهم کنند‌.

خبرگزاری میزان -احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست فعالان اقتصادی استان همدان، با اشاره به اینکه درباره گمرک، سخت گیری‌ها باعث شده ۳۰ درصد آیین نامه‌های تجاری کاهش پیدا کند، گفت: این سخت‌گیری باعث پیش‌بینی پذیر شدن بازار می‌شود.

وزیر اقتصاد، اظهار کرد: در موضوع رفع تعهدات ارزی یک تفاهم بین دولت و فعالان اقتصادی نیاز است.

وی با بیان اینکه به بانک‌ها تکلیف می‌کنم درباره تضمین‌های بانکی طرح‌های تولیدی و دانش بنیان برای فعالان اقتصادی امکانات بهتری فراهم کنند‌، عنوان کرد: فکر نکنیم نتیجه سخت‌گیری بانکی به نفع اقتصاد ملی است.

خاندوزی، همچنین گفت: تولید نکردن و ارز آوری نکردن خسارت اقتصادی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: طبق تکلیف قانون بودجه سال گذشته، سهام عدالت به ثبت‌نام‌کنندگانی که در دهه ۸۰ به آنان تعلق نگرفته بود، با اولویت مشمولین نهاد‌های حمایتی شامل؛ کمیته امداد و بهزیستی، تخصیص می‌یابد.

وی اظهار کرد: پیشنهادی آماده شده که باید مراحل خود را در هیأت وزیران طی کند و اگر مورد موافقت نهایی قرار بگیرد، امیدواریم در همین سال ۱۴٠۲، سهام عدالت را به آن‌ها ارائه دهیم.

خاندوزی بیان کرد: جاماندگان و مشمولین نهاد‌های حمایتی در مجموع بیش از چهار میلیون و ۷٠٠ هزار نفر می‌شوند و در صورتی که سهام مورد نیاز برای تخصیص به آنها به تأیید هیات دولت برسد، تمام این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر اقتصاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *