۷ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور

9:44 - 08 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۰۰۱
۷ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور
ترافیک جاده‌های منتهی به مرز‌های کشور عراق و وضعیت مرز‌های غربی و جنوبی در فاصله هفت روز تا اربعین حسینی بررسی می‌شود.

خبرگزاری میزان - آخرین گزارش‌های ترافیکی از جاده‌های منتهی به مرزهای غربی و جنوبی کشور و وضعیت مرزهای ورودی به کشور عراق را تا اربعین حسینی و بازگشت زائران به کشور به‌صورت روزانه گزارش خواهیم کرد.

لغو عوارض سفر هوایی اربعین
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۷:۵۰

ستاد اربعین: زائرانی که از ابتدا ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر از طریق هوایی عازم عتبات عالیات هستند از پرداخت عوارض خروج معاف شدند.

عبور بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۴:۵۸

ستاد اربعین: تا ساعت ۱۴ امروز بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعینی از مرزهای غربی کشور عبور کرده‌اند

ارائه بیش از ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی در عراق
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۴:۳۸

سخنگوی ستاد اربعین جمعیت‌هلال‌احمر: در ۹ مرز داخلی کشور، در شرق و غرب کشور، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، مسئولیت امدادرسانی به زائران را بر عهده دارد. تا امروز بیش از ۶۰ هزار زائر در داخل مرزهای کشور از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند و در عراق حدود ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران ارائه شده است.

جابجایی ۲۷ هزار زائر با تاکسی‌های اینترنتی
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۳:۰۸

وزیر راه و شهرسازی: امسال تاکسی‌های اینترنتی به کمک حمل و نقل زائران اربعین آمدند و در همین راستا تا روز گذشته، بیست و هفت هزار سفر با تاکسی‌های اینترنتی انجام شده است.

میزبانی فرودگاه‌های کشور از ۴۰ هزار زائر حسینی
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۲:۵۳

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران: از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور ماه ۱۶۶ پرواز خروجی از فرودگاه‌های مختلف کشور انجام شده و با این پروازها ۲۴ هزار و ۹۵۷ زائر، خاک ایران را به مقصد بغداد و نجف اشرف ترک کرده‌اند و ۱۴ هزار و ۶۷۰ زائر نیز با ۱۲۹ پرواز ورودی به کشور بازگشته‌اند.

 

دریافت ارز اربعین توسط ۹۲۰ هزار زائر
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۲:۴۸

بانک مرکزی: ۹۲۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی ارز مورد نیاز خود را از طریق ۶ بانک عامل تهیه کرده‌اند‌.

توزیع ارز به زائرین حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق از روز ۱۴۰۲/۵/۲۸ آغاز و تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۱۴ ادامه دارد.

راه‌اندازی بخش پیامکی اطلاع‌رسانی اربعینی
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۰:۱۴

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای: زائران اربعین می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات مورد نیاز در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی را کسب کنند.

مسافرانی که قصد تردد به سمت پایانه‌های مرزی اربعین را دارند، می‌توانند با ارسال کلمه مرز و مهران به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ در جریان آخرین اطلاعات درباره وضعیت جوی و ترافیکی و محدودیت‌های محور منتهی به مرز مهران و پایانه‌های مرزی شش‌گانه زائران اربعین حسینی قرار گیرند.

ورود سازمان بازرسی به نحوه ارائه خدمات ارزی به زائرین اربعین
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۹:۴۸

سازمان بازرسی کل کشور:  با توجه به موارد تحت بررسی در این سازمان با موضوع «عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی»، ملاحظه شد در برخی از مقاطع به دلیل قطع شدن ارتباط مابین بانک‌ها و سامانه‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (از جمله سنا) روند ارائه خدمات ارزی به زائرین دچار اختلال می‌شود و بعضا در برخی از بانک‌ها به دلیل آن‌چه محدودیت ارائه ارز (طی یک روز) اعلام شده، روند دریافت ارز توسط زائرین زمانبر است.

معاون ارزی بانک مرکزی هرچه سریع‌تر، اقدامات لازم برای رفع این معضل را مورد توجه قرار داده و گزارش آن را به سازمان بازرسی ارسال کند.

خروج بیش از ۱۱۰ هزار زائر از ساعت ۱۲ تا ۶ صبح امروز
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۹:۴۱

 ستاد اربعین: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز بیش از ۱۱۰ هزار زائر اربعین از مرزهای کشورمان به عراق وارد شده اند.

از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۶ صبح امروز بیش از ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر زائر از مرز وارد خاک عراق شدند و ۵۴۰ هزار ایرانی به کشور بازگشتند.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *