دستاورد‌های پلیس فتا یک سرمایه است /لزوم الصاق پیوست های فرهنگی و امنیتی همزمان با بهره برداری از تکنولوژی های نوین/ تحقق انتظارات رهبری یک تکلیف است

10:24 - 14 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۱۹۴
فرمانده نیروی انتظامی گفت: دستاورد‌های پلیس فتا یک سرمایه است و باید این سرمایه را ارتقاء دهیم و در این راستا تقویت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (پلیس فتا) در دستور کار جدی نیروی انتظامی است.

دستاورد‌های پلیس فتا یک سرمایه است

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار " حسین اشتری" در همایش مدیران ستادی و روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی به ویژه سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا تشکر و قدردانی می‌کنم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به گزارش سردار "هادیانفر" عنوان کرد: از زحمات، همت و پشتکار همه عزیزانی که در پلیس فتا فعالیت می‌کنند قدردانی می‌کنم، پلیس فتا امروز در جایگاه خوبی است و باید بگویم این پلیس در جلسات شورای عالی فضای مجازی یکی از پایه‌ها و محور‌های اساسی و صاحب نظر و دیدگاه است.

سردار اشتری یادآور شد: همواره در جلسات شورای عالی فضای مجازی بر نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی نیروی انتظامی به ویژه پلیس فتا توجه ویژه‌ای می‌شود.

فرمانده ناجا بیان کرد: دستاورد‌های پلیس فتا یک سرمایه است و باید این سرمایه را ارتقاء دهیم ودر این راستا تقویت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (پلیس فتا) در دستور کار جدی نیروی انتظامی است.

سردار اشتری یادآور شد: همواره در جلسات شورای عالی فضای مجازی بر نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی نیروی انتظامی به ویژه پلیس فتا توجه ویژه‌ای می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دستاورد‌های پلیس فتا یک سرمایه است که باید آن را ارتقاء دهیم، گفت: تقویت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (پلیس فتا) در دستور کار جدی نیروی انتظامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: امروز به نوعی همه مردم با فضای سایبری و مجازی سروکار دارند، این حوزه علاوه بر فرصت‌ها، تهدیدات و آسیب‌هایی نیز دارد که لازم است با توسل بر آموزش همگانی این آسیب‌ها به مردم معرفی شود، البته پلیس همواره در خصوص استفاده از فضای مجازی توصیه‌هایی به هموطنان عزیز دارد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: میزان جرایم در فضای مجازی از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۷۱ درصدی داشته است و این مهم، بیانگر رشد فزآینده بهره برداری از این فضا است، البته اقدامات خوبی توسط پلیس فتا صورت گرفته، به طوری که بیش از ۸۰ درصد از پرونده‌های مربوط به جرایم سایبری کشف شده است که بیانگر توان و ظرفیت پلیس فتا می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه فضای مجازی و معرفی آسیب‌های این حوزه یادآور شد: باید همزمان با بهره برداری از تکنولوژی‌های نوین و جدید در کشور، به این ابزار و امکانات پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی الصاق شود تا کمتر دچار آسیب و تهدید شویم.

سردار اشتری بر شناسایی و مقابله با تهدیدات این حوزه و دستگیری مجرمان فضای مجازی و اشراف اطلاعاتی پلیس در این زمینه تأکید کرد و گفت: تزریق تجهیزات به روز و نوین به پلیس فتا به عنوان یک اولویت جدی دنبال می‌شود، البته اقدامات پیشگیرانه نیز در صدر برنامه‌های نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه امروز در ۱۴۶ نقطه از سراسر کشور پلیس فتا حضور فعالانه دارد، یادآور شد: بنا داریم تعداد این مراکز را در سراسر کشور افزایش دهیم و البته تحقق این مهم نیازمند حمایت مسئولان حوزه فضای مجازی است.

سردار اشتری تأکید کرد: همکارانم در پلیس فتا دانش، تجربه و همت شبانه روزی برای مقابله با جرایم سایبری دارند و خوشبختانه شاهدیم که جوانان و کارشناسان با استعداد و خوبی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تأکید کرد: همه با هم باید برای مقابله با جرایم و تهدیدات سایبری پای کار باشیم ودر مقابله با این جرایم، اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه را دست کم نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت رسانه‌های مختلف برای مقابله با جرایم فضای مجازی عنوان کرد: رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، خبرگزاری ها، رسانه ملی می‌توانند پلیس را برای ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه فضای سایبری یاری کنند و تحقق این مهم منافع ملی و مردمی را در پی دارد.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان پلیس فتا تأکید کرد و افزود: برای این امر مهم در نیروی انتظامی محدودیتی قائل نیستیم و معتقدیم آموزش توأم با برنامه ریزی و براساس نیازسنجی، سرمایه گذاری موثری برای سازمان است.

سردار اشتری با بیان اینکه دشمنان همواره در اندیشه ضربه به نظام و کشور هستند، عنوان کرد: دشمن کوچکتر و حقیرتر از آن است که به اسلام و انقلاب اسلامی خدشه وارد کند، مردم به این نظام مقدس و اصول انقلاب پایبندند و هرگز اجازه جولان به دشمنان نمی‌دهند و از طرفی همه ما مسئولان برای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: پیگیری و تحقق مطالبات و انتظارات فرماندهی معزز کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر همه ما یک تکلیف است و باید به طریق اولی دستورات و تدابیر ایشان را اجرایی و پیگیری کنیم.

سردار اشتری گفت: پلیس فتا باید قوی‌تر از گذشته برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های این حوزه پای کار بیاید.

وی یادآور شد: این پلیس نیز باید در بحث معماری آینده ناجا اهداف و محور‌های فعالیتی خود را مشخص و تعیین کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریتی نیروی انتظامی عنوان کرد: در یک سال گذشته با همت و روحیه جهادی همه همکارانم در سراسر کشور، نیروی انتظامی به دستاورد‌های خوبی رسیده و کارنامه کاری پلیس قابل قبول و دفاع است.

سردار اشتری با تشریح مأموریت‌های پلیس در یک سال گذشته خاطر نشان کرد: همکارانم در مأموریت بزرگ و معنوی اربعین حسینی (ع) به خوبی ایفای نقش کردند و در ارائه خدمات به زوار پیشگام بودند که این ایفای نقش رضایت مندی مقام معظم رهبری را در پی داشت که اظهار رضایت فرماندهی معظم کل قوا را از عملکرد پلیس سرمایه و برکت می‌دانیم و باید روز به روز این سرمایه را ارتقاء دهیم.

 انتهای پیام //



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *