فروش برخط خودرو‌های رسوبی اموال تملیکی در انتظار تائید سازمان استاندارد است

17:28 - 07 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۹۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فروش برخط خودرو‌های رسوبی اموال تملیکی در انتظار تائید سازمان استاندارد است
وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی گفت: فروش برخط این خودروها در سامانه سازمان اموال تملیکی در انتظار تائید سازمان استاندارد است.

خبرگزاری میزان - احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در آئین بهره‌برداری از انبار‌ها و سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان اموال تملیکی گفت: تحول سازمان اموال تملیکی نمادی از تلاقی اراده تحول‌خواهانه قوه مجریه و قوه قضاییه برای حل یک مشکل بر زمین‌مانده بوده که بسیاری از تجار، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب‌وکار‌ها و مردم سال‌های سال با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: در این سال‌ها نه حق فعالان اقتصادی، نه حق کالا‌ها و نه زمان‌بندی‌ها رعایت می‌شده است.

خاندوزی تاکید کرد: در حال حاضر به شرایطی رسیده‌ایم که حقوق کالا‌ها و مساله نگهداری از آن‌ها مورد اهمیت قرار گرفته است. 

وزیر اقتصاد اعلام کرد: تحولی که در زمینه فروش خرده‌فروشی کالاهای انبار‌های اموال تملیکی رخ داده، بسیار حائز اهمیت است. تا پیش از این اتفاق، تلاش‌های خوبی انجام گرفته، اما دولت و حاکمیت اعتماد به این مساله نداشته که کدام گروه از کالاها نصیب چه گروه‌هایی خواهد شد.

به گفته وی با راه‌اندازی سامانه خرده‌فروشی برخط، فروش خرده‌فروشی از تاریک‌خانه عبور کرده و در زیر نورافکن‌های بزرگ و پیش چشم مردم کالا به فروش و مزایده گذاشته می‌شوند و همه مردم می‌توانند مشارکت کنند و تصویر را ببینند و تمامی این اقدامات در رقابتی‌ترین و شفاف‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود . 

خاندوزی با اشاره به اینکه منافع این سامانه به‌سرعت به خزانه‌داری باز خواهد گشت، تصریح کرد: این تحول به‌قدری مبارک است که می‌توانیم آن را به‌عنوان یک نقطه عطف در تعامل دولت با خانوارها و دولت با مردم یاد کنیم.

وی در ادامه افزود: پیش از این، اینگونه سامانه‌ها در معدود سازمان‌های فناورپایه وجود داشت، اما این تحول در حوزه کالایی کشور و در سازمانی که با عامه مردم و تجار روبه‌رو بوده، جزء نقاط ارزشمند است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با خودروهای رسوبی موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: پرونده‌ خودروهای رسوبی اگر به تائید سازمان استاندارد برسد، امکان فروش برخط خودروها برای مردم فراهم خواهد شد. 

افزایش وام ودیعه مسکن در انتظار تصمیم شورای نگهبان

خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه خرده‌فروشی برخط سازمان اموال تملیکی در جمع خبرنگاران همچنین گفت: مصوبه طرح افزایش اجاره‌بها ودیعه مسکن تاکنون به تائید شورای نگهبان نرسیده و دولت نمی‌تواند بدون تائید، این مصوبه را اجرا کند.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *